اجتماعی 15:27 - 01 تیر 1397
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور خبر داد
دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: در حال حاضر 76 مجمع خیرین سلامت در کشور در جذب کمک‌های خیرین فعالیت دارند.

فعالیت 76 مجمع خیرین سلامت در کشور

به گزارش ایسنا، دکتر حسینعلی شهریاری در اولین همایش تجلیل از خیرین سلامت گیلان که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار شد، گفت: در حال حاضر 76 مجمع خیرین سلامت در کشور در جذب کمک‌های خیرین فعالیت دارند و در همه استان‌ها علاوه بر شوراهای خیرین سلامت، سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌ها) نیز در حوزه‌های مختلف کمک می‌کنند.

وی، مقوله پیشگیری و بهداشت را در حوزه نظام سلامت از اولویت‌های حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: وقتی مردم در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها و خود مراقبتی آگاهی داشته باشند، کمتر بیمار می‌شوند و در نتیجه هزینه‌های درمان نیز بشدت کاهش پیدا می‌کند.

دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به گسترش زندگی ماشینی، بازگشت به سبک زندگی اسلامی را ضروری ذکر کرد و تحرک و فعالیت، تغذیه سالم و دوری از فست فودها را جهت پیشگیری از بیمای‌های غیر واگیر موثر دانست.

شهریاری با اشاره به راه‌اندازی شورای سلامت زنان، تصریح کرد: با توجه به تاثیرگذاری زنان در جامعه می‌توان از این قشر در حوزه سلامت بهره‌مند شد. زنان بسیار زیادی در کشور در حوزه خیرین سلامت کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند و در این زمینه می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند .

وی با بیان این‌که اقدامات خیرین سلامت اگر به سمت و سوی پیشگیری و بهداشت پیش برود، کمک شایانی به سلامت جامعه خواهد کرد، یادآور شد: کمک‌های خیرین، فقط محدود به بخش بهداشت و درمان نیست و در سایر زمینه‌ها از جمله آموزش و پژوهش نیز می‌تواند مثمر ثمر باشد .

شهریاری ضمن تقدیر از خیرین سلامت گیلان، گفت: خوشبختانه خیرین زیادی در استان گیلان، به حوزه سلامت کمک‌های شایانی کرده‌اند و امیدواریم این کمک‌ها برای آنها باقیات و صالحات خواهد بود .

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان گیلان، تلاش دست اندرکاران حوزه سلامت استان را قابل تقدیر ذکر کرد و خاطرنشان کرد: در عرصه سلامت کارگروهی بسیار ارزشمند است. زیرا پرداختن به مقوله بهداشت و درمان فقط وظیفه نهاد خاصی نیست، بلکه سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز باید در این حوزه ورود کنند، تا بتوانیم به جامعه‌ای سالم دست پیدا کنیم.



انتهای پیام


9818729
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اعلام آغاز فرآیند نام‌نویسی دارندگان تاکسی فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی برقی گفت: ثبت نام این طرح از امروز، پنجم اردیبهشت ماه آغاز شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از پاکسازی اراضی شهرک صنعتی این شهرستان به مناسبت هفته زمین پاک خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رفیعی گفت: تکلیف مدیریت اجرایی پسماند‌های الکترونیکی در کشور مشخص نیست و کاملا غیر اصولی مدیریت می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تاکید کرد که کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس شورای اسلامی شهر تهران از آغاز به کار ۳۵۲ هیات امنای محلات شهر تهران، همزمان با روز شورا‌ها خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش «با زمین مهربان باشیم» به عنوان دومین پویش سال ١٤٠٣ به اجرا در آمد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با ۵ اردیبهشت‌ماه سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به طبس پویش فرهنگی به مناسبت این روز در پایتخت اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در برزیل یک دانشجوی علوم کامپیوتر راه‌حلی مبتکرانه با استفاده از هوش مصنوعی برای هشدار به رانندگان در مورد حضور حیوانات ارائه کرده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است