علمی فناوری 10:29 - 30 اردیبهشت 1401

کانادا خرید تجهیزات نسل پنجم چینی را ممنوع کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کانادا همچنین می‌خواهد به شبکه به اشتراک گذاری اطلاعات کشورهای اتحاد پنج چشم یا Five Eyes بپیوندد که متشکل از آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا و نیوزلند است.

فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر صنعت کانادا، به خبرنگاران در اتاوا گفت: ما قصد داریم هواوی و زد تی ای را از شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم خود حذف کنیم. ارائه‌دهندگانی که قبلاً این تجهیزات را نصب کرده‌اند، ملزم به توقف استفاده از آنها و حذف تجهیزات مذکور بر اساس طرح‌هایی که اعلام می‌کنیم، خواهند بود.

شامپاین اضافه کرد: شرکت‌ها ملزم خواهند بود تجهیزات نسل پنجم چینی خود را تا ژوئن سال ۲۰۲۴ حذف کنند و بابت این کار هزینه‌ای بازپرداخت نمی‌شود. شرکت‌هایی که از تجهیزات نسل چهارم چینی استفاده می‌کنند هم باید آنها را تا پایان سال ۲۰۲۷ حذف کنند.

اجرای این تصمیم قبلاً در بحبوحه تنش‌های دیپلماتیک کانادا با چین به تعویق افتاده بود. بقیه کشورهای پنج چشم متشکل از کانادا، ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا و نیوزلند قبلاً استفاده از تجهیزات نسل پنجم چینی را ممنوع کرده بودند. در سپتامبر ۲۰۱۸، کانادا برای اولین بار اعلام کرد که تهدیدات احتمالی امنیت ملی ناشی از استفاده از تجهیزات هواوی را بررسی خواهد کرد.

سخنگوی سفارت چین در کانادا گفت: نگرانی‌های امنیتی ادعا شده «بهانه‌ای برای دستکاری سیاسی» است و کانادا را به همکاری با ایالات متحده برای سرکوب شرکت‌های چینی متهم کرد.

علیخان ولشی، معاون امور شرکت‌های هواوی در کانادا، هم گفت که این شرکت همچنان منتظر شنیدن «ماهیت تهدیدات امنیت ملی است که فکر می‌کنند هواوی ایجاد می‌کند».

ولشی گفت: هوآوی هنوز ۱۵۰۰ کارمند در کانادا دارد که بیشتر آنها در زمینه تحقیق و توسعه فعال هستند و محصولاتی مانند تلفن همراه می‌فروشند و به این کار ادامه خواهند داد.

علاوه بر این ممنوعیت، مارکو مندیچینو وزیر ایمنی عمومی گفت: کانادا قانون جدیدی را برای محافظت از زیرساخت‌های مالی، مخابراتی، انرژی و حمل و نقل حیاتی در برابر تهدیدات سایبری تهیه خواهد کرد.


11567198
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تنها دو ماموریت رباتیک به عطارد راه پیدا کردند، اما همین ماموریت‌ها نیز برای رد بسیاری از فرضیه‌های نادرست درباره این دنیای داغ بسیار مهم بودند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بایت‌دنس شایعه‌ی فروش تیک‌تاک را تکذیب کرد و گفت برنامه‌ای برای واگذارکردن این شبکه‌ی اجتماعی ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گوگل پس از واکنش‌های منفی کاربران یوتیوب، طراحی جدید این پلتفرم را از دسترس خارج کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد را افتتاح و از نصب یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های تصویربرداری در این مرکز ابراز خرسندی کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای حفاظت آزمون سراسری با اشاره به شناسایی افرادی که ابزار ممنوعه به همراه داشتند، از داوطلبان آزمون سراسری برای رعایت دستورالعمل‌ها تشکر کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل متا اعلام کرد: که غول فناوری هنوز سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران همزمان با نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر گروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مالاریا جزو مهم‌ترین و جدی‌ترین بیماری‌های عفونی در تمام قاره‌های دنیا است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: گفت: در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه باید این وظیفه روایتگری پیشرفت ایران و دختر ایرانی را انجام دهیم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است