استانی 01:55 - 09 مرداد 1393
قزوین/
معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: در شورای زکات فطره مقرر شده که مجریان اصلی جمع آوری فطریه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به عنوان دو نهاد مردمی و حمایتی در کشور باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛علیرضا وارثی ضمن بیان این مطل افزود: بر اساس فتوای مراجع عظام، سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد حمایتی می تواند وجوهات فطریه و کفارات را جمع آوری کند.



وی اظهارکرد: امسال نحوه جمع آوری وجوهات مردمی شامل فطریه، زکات، خمس و صدقات در روز عید سعید فطر در این استان ساماندهی شده است.



وارثی ادامه داد: این دو نهاد با تشکیل ستادی اقدام به جمع آوری فطریه در سطح استان کرده و شمارش و توزیع فطریه نیز زیر نظر این ستاد صورت می گیرد.



وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های گذشته بی نظمی خاصی در جمع آوری فطریه و کفاره روزه داران وجود داشت ولی با تدابیر اتخاذ شده و به لحاظ شرعی فقط کسانی مجاز به جمع آوری وجوهات مردمی هستند که از طریق مراجع تقلید مجوز داشته باشند.



وارثی اظهار امیدواری کرد: امسال با اجرای این روش در زمینه جمع آوری زکات فطره و فطریه عملکرد بهتر و قابل ارزیابی تری داشته و علاوه بر جلب بیشتر اعتماد مردمی، نیازمندان به نحو شایسته تری از خدمات حمایتی این دو سازمان بهره مند شوند.



معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: کارکنان متصدی این سازمان، امروز مقارن با روز عید سعید فطر در مساجد و مصلای ها آماده دریافت فطریه و کفاره مردم این استان می باشند.



وارثی تصریح کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته در شورای زکات فطره استان قرار شده تا وجوهات جمع آوری شده تا ظهر روز عید سعید فطر به نیازمندان داده شود و این اداره کل با شناسایی افراد مورد نظر سعی خواهد کرد تا در اسرع وقت این اقدام خداپسندانه را انجام دهد.



این مقام مسئول تاکید کرد: وجوهات جمع آوری شده برای ساخت مسکن، ایجاد اشتغال برای مددجویان، کمک هزینه درمان و تحصیل و کمک هزینه ازدواج مددجویان هزینه خواهد شد.





در حال حاضر 18 هزار و 700 معلول زیر پوشش بهزیستی استان قزوین قرار دارند
.





انتهای پیام/


4358344
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است