استانی 12:36 - 04 آذر 1399
ایسنا/اردبیل جلسه تشریح روند اجرای طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» با حضور جمعی از دهیاران و بخشدار بخش ثمرین اردبیل برگزار شد.

تحقق اهداف طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» به ایجاد اشتغال پایدار کمک می‌کند

 مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی چهارم آذر با اشاره به روند اجرای این طرح ملی، گفت: مزیت و نقاط ضعف و قوت شهرستان‌ها توسط جهاددانشگاهی شناسایی و در این طرح معرفی شده است که با تعامل سازنده و اطلاع‌رسانی به متقاضیان شهرستان‌ها می‌توان به توسعه اشتغال استان کمک کرد.

میثم ضارب‌نیا، داشتن حداقل 18 سال سن، بومی استان محل ثبت نام، عدم اشتغال تمام وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی را از شرایط متقاضیان ثبت نام در این طرح عنوان و اظهار کرد: رشته‌های تولیدات چرم دست‌دوز، قالی‌بافی، بافندگی تابلوفرش، خیاطی لباس، رودوزی سنتی، گلیم‌بافی، بسته‌بندی عسل، تولیدکننده گیاهان دارویی، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه‌نویسی و انیماتور از اولویت‌های شغلی قابل ثبت‌نام این طرح در استان اردبیل است.  

وی در حال حاضر یک هزار و 630 متقاضی از استان اردبیل در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: تحقق اهداف این طرح می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار نقش بسزایی داشته باشد و در شرایط اقتصادی کنونی مشکلات افراد آسیب‌پذیر جامعه را برطرف و نیازهای جامعه را برآورده کند.

در این جلسه بخشدار بخش ثمرین ضمن قدردانی از تلاش‌های جهاددانشگاهی استان اردبیل برای اجرای دقیق طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: در این طرح خلاء‌های کسب و کار های خانگی که توانمندسازی، تولید مبتنی بر بازار و وابستگی به تسهیلات، به خوبی شناسایی شده است که با تحقق اهداف آن اشتغالزایی و رونق اقتصادی ایجاد خواهد شد.

علی لطفی با بیان اینکه همکاری لازم جهت اطلاع‌رسانی به متقاضیان کسب و کارهای خانگی این بخش انجام خواهد شد، اضافه کرد: تحقق اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به رفع دغدغه اشتغال روستاییان و همچنین حذف واسطه‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام


10824718
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است