استانی 23:53 - 09 اسفند 1393
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سنندج خبر داد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سنندج از انجام مراحل مقدماتی تدوین سرفصل‌های آموزش زبان و ادبیات کردی در این مرکز دانشگاهی و عملیاتی‌کردن این مهم در سال 94 خبر داد.

تدوین سرفصل‌های آموزش زبان و ادبیات کردی در دانشگاه آزاد سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدقربان کیانی امشب در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: ایجاد چابکی و چالاکی در ساختار دانشگاه، تفویض اختیار به هیئت امناهای استانی، کاهش وابستگی به شهریه و توسعه درآمدهای غیرشهریه‌ای از جمله اولویت‌های مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کلان است.

وی افزود: در همین راستا نیز در استان کردستان فعالیت‌های مراکز دانشگاه آزاد برای تقویت امور زیربنایی و گسترش فعالیت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد دانش‌بنیان است.

کیانی تصریح کرد: خوشبختانه در استان کردستان با تکیه بر نیروهای متخصص و توانمند  استان شاهد آغاز به کار مرکز رشد واحدهای فناور از سال 90 بودیم و هم‌اکنون 17 شرکت جذب این مرکز رشد در سنندج شده‌اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سنندج در ادامه سخنان خود از تحصیل بیش از 12 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه خبرداد و افزود: هرچند شاهد کاهش جذب 3 هزار نفری دانشجویان نسبت به سال گذشته هستیم اما باید به این مهم توجه کرد که مبحث کیفی‌سازی آموزش‌ها و خدمات در اولویت قرار گرفته است.

کیانی افزود: هم‌اکنون نسبت عضو علمی به دانشجو در این دانشگاه یک به چهل است و این مهم با میانگین‌های جهانی نیز تطابق دارد.

وی خاطرنشان کرد: به کارگیری اعضای هیئت علمی و ارتقای مدارج علمی اعضای علمی این دانشگاه در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است به گونه‌ای که در سال تحصیلی جاری میزان به کارگیری افراد با درجه علمی دانش‌یاری 87 درصد رشد داشته است.

کیانی اظهار داشت: هم‌اکنون دانشگاه آزاد اسلامی 40 درصد خدمات آموزش عالی در استان را برعهده دارد و طی سنوات اخیر نیز به مبحث تحصیلات تکمیلی نگاه ویژه‌ای داشته است.

وی افزود: ارتقای رشته‌های کارشناسی ارشد به 54 رشته و در مقطع دکترا به 25 رشته از جمله موفقیت‌های این دانشگاه در استان کردستان بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سنندج  در ادامه سخنان خود از تشکیل کمیته‌های آینده‌پژوهشی، تربیت نیروی انسانی کارآمد و کمیته خیرین حامی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و افزود: در سال جاری نیز سیاست کاهش وابستگی به شهریه اجرایی شده و 10 درصد درآمدهای ما از محل غیرشهریه‌ای بوده است.

کیانی همچنین به مصوبات سفر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی کشور به سنندج اشاره کرد و گفت: در قالب این سفر 4 پروژه فرهنگی ماندگار مصوب شده است که امور مربوط به آن‌ها در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: در سال آینده 2 همایش بین‌المللی، 5 همایش ملی و یک همایش منطقه‌ای به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج برگزار خواهد شد.

کیانی افزود: همچنین مراحل تدوین سرفصل‌های درس زبان و ادبیات کردی مراحل پایانی خود را طی می‌کند و امید است در سال تحصیلی 94 شاهد تدریس این مهم نیز باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سنندج در پایان صحبت‌های خود از انتشار دایره‌المعارف فرهنگ جامع سنندج در سال 94 و تشکیل کارگروه توسعه نانوفناوری در کنار تأسیس بیمارستان دامپزشکی به عنوان دیگر برنامه‌های سال آینده این دانشگاه نام برد.


5945094
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است