سیاسی 18:09 - 10 اسفند 1393
هاشمی رفسنجانی:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هدف اصلی تحریم‌های ظالمانه غرب و آمریکا را تقلیل روابط جهانیان با ایران دانست و گفت: ما این سیاست را از اشتباهات استراتژیک غرب و آمریکا می‌دانیم، چون ایران هیچ‌وقت درصدد دستیابی به سلاح هسته‌ای نبوده و نیست.

ایران هیچ‌وقت درصدد دستیابی به سلاح هسته‌ای نبوده و نیست

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر روز یکشنبه در دیدار وزیر امور خارجه ایتالیا، با یادآوری روابط تاریخی و مثبت تهران رم، گفت: سیاست جمهوری اسلامی در دولت یازدهم، تقویت همکاری‌ها با دولت‌های جهانی، براساس احترام و اعتماد متقابل است.

وی استفاده از سلاح کشتار جمعی را کار انسان‌های ترسو و عمل غیر اخلاقی خواند و گفت: علاوه بر فرهنگ و تمدن تاریخی ایران، اسلام هم ما را منع می‌نماید که حیات هیچ انسانی را تهدید نکنیم.

وی با یادآوری دستورات دین مبین اسلام و پیامبر اکرم(ص) در فتوحات اسلامی گفت: عدم تعرض به معابد پیروان ادیان، عدم تعرض به اسرا و افراد غیر نظامی و حتی عدم قطع درختان سرزمین‌های فتح شده، اساس سیاست خارجی اسلام و پیامبر مسلمانان بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان مصادیقی از خویشتنداری ایران در استفاده از سلاح‌های شیمیایی در طول 8 سال دفاع مقدس، گفت: صدام با کمک‌ها، حمایت‌ها و چراغ سبز غرب، شهرهای بی‌دفاع ایران را بمباران شیمیایی و هواپیماهای غیر نظامی را ساقط می‌کرد، اما ایران علی‌رغم توان مقابله به مثل، به اخلاقیات انسانی پایبند بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر حق مردم ایران برای استفاده صلح‌آمیز از مواهب دانش هسته‌ای، گفت: در احقاق حق خود بسیار جدی هستیم و هیچ قدرتی نمی‌تواند حق مردم ایران را سلب نماید. چون معتقدیم، مانند همه کشورهای صاحب این تکنولوژی، باید از دانش آن در جهت بهتر کردن زندگی مردم استفاده کنیم.

وی پافشاری غرب به ویژه آمریکا را بر ادامه تحریم‌ها، متضاد شعارهای حقوق بشری آنها خواند و گفت: چرا براساس گزارش‌های دروغ عده‌ای معاند، حق تعامل ملت‌ها را مخدوش می‌نمایند؟!

وی با یادآوری انواع تحریم‌هایی که خارجی‌ها در طول 36 سال گذشته علیه مردم ایران اعمال کرده‌اند، گفت: در همان شرایط، مخصوصاً بعد از 8 سال جنگ، کشور خود را ساختیم و زیربناهای اقتصادی را مهیا کردیم و بعد از این هم با تکیه بر اراده مردم خود، همین راه را ادامه می‌دهیم.

پائولو جنتیلونی، وزیر امور خارجه ایتالیا در این دیدار، سفر خویش را نشانه اراده ایتالیا برای تقویت و گسترش روابط با جمهوری اسلامی دانست و گفت: ما برای تداوم روابط دیرینه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برنامه داریم.

وزیر امور خارجه ایتالیا اظهار امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای فضا را برای همکاری جهان با ایران باز نماید که در شرایط کنونی نیاز دو جانبه است.

وی ثمره مذاکرات را رفع تحریم‌ها دانست و گفت: در آن صورت مسیر برای توسعه روابط بیشتر هموار خواهد شد.

پائولو جنتیلونی، با تأکید بر اراده دولت متبوع خویش برای کمک به نتایج مثبت مذاکرات، گفت: در این شرایط، باید طرف‌های مذاکره، مخصوصاً در ایران و آمریکا، اراده‌ها را در مسیر حل مسایل هدایت و رهبری کنند.

وزیر امور خارجه ایتالیا با ارائه تحلیلی از اوضاع اقتصادی این کشور و مجموعه کشورهای اتحادیه اروپا، گفت: ثبات سیاسی، رونق اقتصادی را هم به دنبال خواهد داشت و ما در ایتالیا آماده‌ایم تا همزمان با موفقیت‌های اقتصادی دولت، روابط دو جانبه با جمهوری اسلامی را نیز تقویت کنیم.

وی با ابراز نگرانی از روند روبه افزایش تبلیغات تروریستی علیه اسلام و مسلمانان در غرب، گفت: بارها تأکید کرده‌ایم که باید اندیشه‌های اسلامی را از تفکرات، گفتار و رفتار تروریست‌ها و افراطی‌ها جدا کرد.

آقای پائولو جنتیلونی با ارائه گزارشی از روند مهاجرت‌ها به ایتالیا و مشکلاتی که برای آنها در دریاها ایجاد می‌شود، گفت: افزایش تعداد مهاجران، همکاری نهادهای بین‌المللی برای رسیدگی به آنها را کند کرده و دولت ایتالیا، سرمایه‌گذاری‌های زیادی می‌کند.

وزیر امور خارجه ایتالیا در بخش پایانی سخنان خویش با ابراز علاقه دولت ایتالیا برای گسترش همکاری‌ها با ایران، گفت: امیدواریم روند مذاکرات هسته‌ای موانع همکاری را بردارد.

انتهای پیام


5951772
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح مجلس در خصوص اتباع خارجی بخش‌های مختلفی دارد که باید تصویب شود، چون در این زمینه خلاء قانونی داریم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است