بین‌الملل 11:56 - 19 مرداد 1399
یکی از نمایندگان مجلس سنای فرانسه با تاکید بر لزوم افزایش نظارت‌ها بر کمک‌هایی که به لبنان شده و آنهایی که قرار است ارسال شوند، گفت: لبنان به طرحی مشابه طرح مارشال نیاز دارد.

سیاستمدار فرانسوی: لبنان به طرحی مشابه مارشال نیاز دارد

به گزارش ایسنا، ناتالی گوله، سیاستمدار و نماینده مجلس سنای فرانسه در مقاله‌ای در روزنامه "هاف پست" نوشت: لبنان امروز به طرحی از نوع طرح مارشال (طرح اقتصادی ژنرال جورج مارشال برای بازسازی اروپا پس از اتمام جنگ جهانی دوم) نیاز دارد که هدف آن اولا اجرای عملیاتی فوری برای اسکان هزاران نفری که همه چیز زندگی خود را از دست داده‌اند، بوده و در ادامه هدفش متمرکز کردن و مدیریت کمک‌ها مطابق با نقشه راهی باشد که به شکلی شفاف با ساکنان بیروت و مسؤولان لبنانی و نیز با حضور ناظران خارجی توافق شده است.

گوله در ادامه نوشت: باید طرحی را برای مدیریت بازسازی‌ها به راه اندازیم، تشکیل یک کمیته بازسازی به شرطی که مستقل بوده و اعضای آن کارنامه خوب و شفافی داشته باشند، می‌تواند ایده خوبی باشد، این کمیته می‌تواند با اتصال به بانک بازسازی و توسعه اروپا به بهبود وضعیت مالی و برطرف کردن تردیدهای قابل قبول شهروندانی که دهه‌ها از فساد رنج برده‌اند، کمک کند. بنابراین نیاز به یک نظارت بهتر بر پول‌های کمکی اروپا وجود دارد.

این نماینده فرانسوی در ادامه مدعی شد: مساله کنترل لبنان و یا نقض حاکمیت آن نیست بلکه مساله مربوط به نجات هر آن چیزی است که می‌تواند امید را به لبنانی‌ها بازگرداند.

  وی افزود: ماکرون (رئیس جمهور لبنان) حرف خوبی زد که کمک‌ها به صورت شفاف و روشن مدیریت خواهند شد زیرا پیشتر با یک فساد بزرگ مواجه بودیم و کمک‌های اروپا اختلاس شده و در بهترین حالت به شکل نادرستی از آنها استفاده شد همانگونه که از وضعیت مرکز دفن زباله‌ها در طرابلس اطلاع دارید بنابراین رئیس جمهور فرانسه اهمیت این نکته را به خوبی درک می‌کند.

پیش از این تییری ماریانی، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا نیز دسامبر ۲۰۱۹ تحقیق درباره پول‌های اهدایی اتحادیه اروپا به لبنان در طول سال‌های گذشته را خواستار شده بود.

گوله نیز فوریه گذشته طرح اروپایی را به مجلس سنای فرانسه پیشنهاد کرد که هدف از آن مبارزه با فشاد در کمک‌های مالی اروپا به کشورهای همسایه بود.

این نماینده فرانسوی در ادامه گزارش خود نوشت: ما به کنفرانس حامیان مالی نیاز داریم اما نباید همانند همیشه رفتار کنیم که در بیشتر درگیری‌ها کنفرانس‌ها را در مکان‌های مختلف برگزار می‌شوند و وعده‌هایی داده می‌شوند اما تحقق نمی‌یابند، با وجود بی‌توجهی های همه، ما نباید لبنان را رها کنیم تا دچار فروپاشی شود، این کشور استراتژیک در منطقه‌ای بسیار پیچیده قرار دارد و مردم لبنان نباید در منطقه‌ای ملتهب رها شده و به تنهایی متحمل هزینه‌های جنگ‌های خارجی شوند بلکه حاکمیت و ثبات این کشور باید بازگردانده شود.

او با هشدار نسبت به احتمال فروپاشی لبنان در تمامی سطوح امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در مقاله خود مدعی شد: لبنان امروز به یک جمهوری سومی نیاز دارد و برای عبور از این وضعیت باید اصلاحات سیاسی اساسی را انجام دهد تا به کار دولت "طایفه‌گرا" پایان دهد و یک حکومت سکولار واقعی که ضامن عدم تبعیض میان شهروندان و برقراری برابری باشد، تشکیل شود.

گوله تبدیل پارلمان به یک مجلس موسسان جهت تدوین اصول قانون اساسی جدید و پایان دادن به توافقنامه‌های تاریخی که زمان بر آنها گذشته را خواستار و مدعی شد: برای مبارزه با فساد نیاز مبرمی به یک دادستان کل وجود دارد تا بتواند با اختیاراتی گسترده اعتماد لبنانی‌ها را به دولتشان بازگرداند و قوانین جدیدی را برای سامان‌دهی به بانک‌ها و نیز مبارزه با فساد و حمایت از کسانی که موارد فساد را گزارش‌ می‌کنند، تصویب کند.

انتهای پیام


10658453
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دیده بان حقوق بشر اروپا مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که بیش از ۱۴۰ گور دسته جمعی ایجاد شده توسط نظامیان اسرائیلی در نوار غزه شناسایی شده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد جهش بیش از یک دلاری بود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سناتور آمریکایی خواهان افزودن ۲ اصلاحیه به کمک‌های اهدایی واشنگتن به تل آویو شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمریکا مدعی شد گزارش‌های مربوط به گور‌های دسته‌جمعی غزه نگران‌کننده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقامات صهیونیست کشته شدن نظامی این رژیم در شمال غزه را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تظاهرکنندگان صهیونیست خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرا شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: رژیم صهیونیستی به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه عمل نکرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» ترکیه با هدف مقابله با حزب کارگران کردستان سامانه اس-۴۰۰ خود را در مرز عراق مستقر می‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه نروژ با تمجید از سازمان آنروا، خواستار از سرگیری کمک رسانی به این نهاد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است