علمی فناوری 16:16 - 24 آذر 1397

دستیابی ایران به دانش تحلیل و پردازش داده های ماهواره ای

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: با توسعه فناوری و شکل گیری منظومه ماهواره ای در مدارهای ارتفاع پایین (LEO)، دو مشکل توسعه صنعت اینترنت اشیا (IOT) ، یعنی تاخیر در ارسال و دریافت داده و هزینه بالای آن برطرف شده است و صنعت ماهواره ای نقش استراتژیکی در صنعت IOT پیدا کرده است.

وی گفت: این موضوع منتج به ارائه خدمات باکیفیت تر شده است، به طوری‌که امروزه داده‌های ماهواره ای به عنوان ابزار توانمندساز صنعت IOT قلمداد می شوند.

رئیس سازمان فضایی ایران با تاکید براینکه این سازمان برای کمک به شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها برای ارائه خدمات به جامعه در حوزه اینترنت اشیا اعلام آمادگی می کند، افزود: امروزه داده های ماهواره ای در حوزه های مختلفی کاربرد دارد و مطالبه گری از سوی سازمان های متولی و بهره بردار علاوه بر کمک به حل چالش های این حوزه ها می‌تواند منجر به رونق فعالیت های فضایی، توسعه رفاه اجتماعی و ایجاد اشتغال پایدار شود.

وی با بیان اینکه سازمان فضایی ایران آماده ارائه خدمات در تمام حوزه ها است، گفت: علاوه بر دستیابی به دانش طراحی و ساخت ماهواره، به دانش تحلیل و پردازش داده های ماهواره ای در حوزه های مختلف در کشور دست پیدا کرده ایم و این توانمندی ما را قادر می سازد تا در زمانی کوتاه، با تحلیل و پردازش داده های ماهواره ای، گزارش های کاربردی و مهم برای تصمیم سازی در مدیریت کشور ارائه کنیم.

براری، با اشاره به اهمیت پردازش داده های ماهواره ای گفت: سامانه پایش ماهواره ای زمین که به عنوان طرح برتر مدیریت جهادی در کشور انتخاب شد، مدل سازی و پایش خشکسالی برای سازمان ملل متحد و... نمونه هایی از تسلط بر این دانش در میان متخصصان کشور است.

رئیس سازمان فضایی ایران اقتدار علمی کشور در منطقه را سرآمد دانست و افزود: در تلاش هستیم تا اقتدار علمی کشور در این حوزه در راستای حل چالش های اساسی نقش مؤثرتری ایفا کند.


10000752
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تغییرات غیرمعمول در دست‌های شما می‌تواند نشانه بیماری شایع، اما کشنده باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: انتخاب رشته آزمون دکتری از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی برای تزریق واکسن هپاتیت سی در وزارت بهداشت انجام شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۲۷۰۰ دانشجوی خارجی مشغول به تحصیل هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ناسا یک انیمیشن را از قمر «آیو» سیاره مشتری منتشر کرده که با استفاده از داده‌های کاوشگر «جونو» ساخته شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» با ارائه ابزاری به منظور نقشه‌برداری از نانوحفره‌های موجود روی غشاء، می‌توان در آینده از این نقشه‌ها برای بهبود عملکرد ادوات تصفیه آب استفاده کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» انتخاب رشته بیش از ۱۲۵ هزار نفر از پذیرفته شدگان اولیه و آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D.» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه اول اردیبهشت آغاز می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشمندان دانشگاه کرنل آمریکا بر این باورند که گام بزرگی در راستای جستجوی موجودات فضایی برداشته اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش تا دو میلیون تومانی حقوق سرایداران علاوه بر افزایش حقوق سالانه خبر داد و گفت: در حال حاضر حقوق سرایداران در حدود ۱۰ میلیون تومان است و تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است