گوناگون 12:32 - 27 شهریور 1397

فاز اول ساماندهی آموزش عالی با دوره دکتری آغاز شد

مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ساماندهی دوره‌های تحصیلی گفت: ساماندهی دوره‌های تحصیلی آغاز و پیش نویس آن نیز تهیه شده است.

وی ادامه داد: فاز اول این ساماندهی از دوره دکتری آغاز شده و ما امیدواریم فرایند تصویب آن تا پایان مهر ماه نهایی شده و بتوانیم آن را ابلاغ کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم یادآورشد: حدود ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری در کشور حضور دارند که دانشگاه ها ظرفیت بکارگیری این تعداد دانشجو را به عنوان عضو هیات علمی ندارند بنابراین باید به اشتغال این دانشجویان توجه شود.  

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: ظرفیت هیات علمی در دانشگاه ها در سال حدود ۴ هزار نفر است. این در حالی است که ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در سال ۲۴ هزار نفر بوده و سالانه حدود ۲۰ هزار دانشجوی دکتری فارغ التحصیل می شود.

به گزارش مهر،  پیش از این شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم از کاهش ظرفیت های دوره دکتری دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد و مجموع ظرفیت دوره دکتری خبر داده بود.

وی عنوان کرده بود: اگر دوره های دکتری هدفمند شوند به طور طبیعی ظرفیت ها کاهش می یابد نه اینکه ما بخواهیم ظرفیت ها را کم کنیم. ما باید تلاش کنیم آموزش در مقطع دکتری هدفمند شده و در راستای آن ظرفیت ها نیز معنی دارتر می شود.

معاونت آموزشی وزارت علوم در اوایل سال جاری نیز، در راستای توقف رشد بی رویه دوره دکتری، در سال ۹۷ ایجاد دوره‌های جدید دکتری را ممنوع کرد.


9912346
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است