فرهنگی‌هنری 02:36 - 05 اردیبهشت 1393
یزد- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به هفته معلم گفت: در این هفته 21 برنامه در سطح استان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، احمد شیرزاد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در هفته معلم از 260معلم نمونه در سطح کشوری، استانی و منطقه ای تجلیل می شود .



وی دیدار فرهنگیان با امام جمعه یزد، شرکت گسترده دانش آموزان و فرهنگیان در نماز جمعه، اجرای صبحگاه سپاس ، کوهپیمایی فرهنگیان و برگزاری نمایشگاه آثار استاد شهید مطهری از جمله برنامه های این هفته در استان نام برد .



شیرزاد اظهار داشت: برگزاری شب شعر، برپایی محفل انس با قرآن، دیدار با خانواده های فرهنگیان فقید، جنگ شادی به مدت چهار شب و حضور مدیران کل و مسوولان ادارات استان در مدارس و تکریم از معلمان از دیگر برنامه های هفته یاد شده است .



وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یکهزار و 800 واحد آموزشی در استان وجود دارد خاطرنشان کرد : در همه این مراکز به نحو شایسته ای از معلمان تقدیر شود .



مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه تقدیر از معلمان باید فراگیر شود و نباید منحصر به آموزش و پرورش و مدارس باشد، گفت: ادارات می توانند از معلمان اثرگذار خود دعوت کرده و از آنها تجلیل کنند.



وی در ادامه تصریح کرد: ساماندهی نیروی انسانی، توسعه مشارکت مردم و ارتقای جایگاه های مدیران مدارس از الویتهای این اداره کل است .



شیرزاد کمبود نیرو در مقطع ابتدایی از دغدغه آموزش و پرورش استان ذکر کردو تصریح کرد: طرح 3-3-6 طرح بسیار خوبی بود اما شتابزده اجرا شد و زیرساخت های، فضاها و امکانات آن فراهم نبود و همین امر سبب کمبود نیرو و فضا در مدارس استان شد .



شیرزاد با بیان اینکه اکنون در مقطع ابتدایی با کمبود 800 نیرو مواجه هستیم، افزود: تلاش شد برای رفع نیاز این مقطع از نیروهای بازنشسته و سرباز معلم ها استفاده شود .



وی با بیان اینکه در سال تحصیلی 94 – 93 نیز با این مشکل مواجه هستیم گفت: در سال جاری 450 معلم بازنشسته می شوند هم اکنون مجوزی برای استخدام جذب نیرو نداریم.



وی گفت: در بخش منابع نیز مشکلاتی وجود دارد اما سال 91 سال بسیار سختی برای کشور و دولت بود و هر گاه دولت با کمبود منابع مالی مواجه شود، آموزش و پرورش از جمله دستگاهی است که بیشترین آسیب به آن وارد می شود.



شیرزاد ادامه داد: در سال گذشته نیز 99 درصد اعتبارات آموزش و پرورش پرسنلی بود و یک درصد دیگر در سایر فصول نظیر واحدهای آموزشی، اردو، فعالیت های قرآنی، فعالیت های هنری، پژوهشی و غیره بود.



وی همچنین یادآور شد: اداره مدارس بدون همراهی و مشارکت اولیا و خیران به شایستگی انجام نخواهد شد.



وی اضافه کرد: حدود 30 درصد مدارس استان فرسوده و نیاز به مقاوم سازی دارند.



معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم در این نشست گفت: برنامه های هفته معلم با هدف تبیین ارزش علم و علم آموزی در جامعه برگزار می شود و تلاش می کنیم تا این ارزش و اهمیت توسط مردم ارج نهاده شود.



علیرضا مصباح فر با اشاره به انتخاب یک معلم نمونه کشوری و 10 معلم نمونه استانی افزود: این استان بیش از 30هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد که این افراد از میان 15هزار نفر انتخاب شدند.



وی ادامه داد: از این میان 12هزار و 836 معلمانی بودند که شامل شرایط معلم نمونه بودند که این افراد در چند دوره تحصیلی و 27 گروه تحصیلی مورد پایش قرار گرفتند .



مصباح فر اظهار داشت: در نهایت نیز سهمیه 260 نفری برای استان در نظر گرفته شد که یک نفر به صورت کشوری از سوی رئیس جمهور تجلیل می شود، 10 نفر به صورت استانی و 249 نفر نیز به صورت منطقه ای نمونه شناخته شده و مورد تجلیل قرار می گیرند .



وی گفت: در هفته معلم 40 نفر از معلمان و فرهنگیان نمونه استان با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد.



رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد هم از آغاز به کار جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان استان از ششم اردیبهشت ماه جاری خبر داد .



محمدرضا قانع افزود: در جشنواره امسال، چهار هزار دانش آموز برگزیده از تمامی شهرستان ها و مناطق استان در این مسابقه شرکت خواهند کرد.ک/2



7546/1968

انتهای پیام /*




3569641
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن مراسم اهدای جوایز خود را لغو کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آکادمی اسکار قوانین جدیدی را اعلام کرد که بر فیلم‌ها در شاخه‌های بهترین فیلم بین‌المللی، انیمیشن، موسیقی متن و فیلمنامه‌نویسی تأثیر می‌گذارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد و مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نگاهی به آمار انتشار کتاب در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که تولید کتاب نسبت به مدت مشابه بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسین‌نژاد گفت: موضوع شهروند - رسانه و بلاگری در فضای مجازی فراگیر شده و احساس می‌کنم طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» به زودی روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است