ورزشی 07:11 - 04 خرداد 1394
به جای اتریش به کره می رویم
سرمربی تیم ملی تکواندو می گوید: برای بازیهای المپیک ریو نیاز به جانشین برای مصدومان فعلی داریم و می خواهم نام یعقوبی و نصر را بین نفرات اصلی قرار دهیم.

مقانلو: یعقوبی و نصر جایگزین اسبقی و معتمدجانشین اسبقی و معتمد می شوند/ شرایط مردانی به زودی مشخص می شودبیژن مقانلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد برنامه های آینده تکواندوکاران عنوان کرد: ما آماده می شویم تا تکواندوکاران هر چه بهتر در رقابت های "گرندپری" شرکت کنند. متاسفانه سجاد مردانی و بهنام اسبقی دو بازیکنی که شرایط خوبی در رنکینگ المپیکی دارند را به دلیل آسیب دیدگی فعلا در اختیار نداریم اما آنها با بهبود وضعیت‌شان می توانند باز هم به تیم ملی برسند.

وی ادامه داد: مردانی و اسبقی در شرایط آرمانی کسب سهمیه قرار داشتند اما حالا با شرایط جدید باید تکواندوکاران جایگزین را به وضعیت خوب کسب سهمیه المپیک برسانیم. ما باید بازیکنان واجد شرایط را در همه تورنمنت ها، رقابت های مقدماتی گرندپری و فینال شرکت دهیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو با اشاره به اینکه اسبقی و مردانی چند مسابقه گرندپری را از دست خواهند داد، گفت: می خواهیم این دو بازیکن را به مسابقات انتخابی المپیک برسانیم اما آنها عملا دو تا سه مسابقه گرندپری را از دست می دهند. شرایط در اوزان دوم المپیکی متفاوت شده است. با غیبت اسبقی در وزن 68- کیلوگرم در رقابت های جهانی، حالا "ثروت" ترکیه ای با قهرمانی خود را به رده بالای رنکینگ رسانده است و در وزن 63- کیلوگرم نیز شرایط بازیکنان بلژیک، روسیه و روسیه خوب شده است.

وی افزود: معادلات وزن دوم المپیکی به هم خورده و مثل یک پازل شده است. ما علیرضا نصرآزادانی و ابوالفضل یعقوبی را در وزن 68- کیلوگرم مدنظر داریم اما سعی می کنیم بهنام اسبقی و محمد باقری معتمد مصدوم را هم به مسابقات این وزن برسانیم.

قرعه المپیک اهمیت دارد

مقانلو با بیان اینکه تیم ملی قهرمانی جهان و امتیازات خوب المپیکی قبلی را فراموش کرده است، تصریح کرد: هدف تکواندو ایران قرار گرفتن بازیکنان در چهار وزن المپیکی بین 6 نفر اول است. ما برای المپیک به این شرایط رسیده بودیم اما دو نفر از ما دور شدند و باید نفرات دیگری را جایگزین کنیم. هدف دوم ما بعد از قرار گرفتن در بین 6 نفر اول و کسب سهمیه المپیک، قرار گرفتن بین دو تا چهار نفر اول است تا شرایط قرعه کشی در مسابقات المپیک هم به سود ما شود. ما می خواهیم قبل از فاینال گرندپری تکلیف المپیکی ها مشخص شوند.

او با بیان اینکه به زودی پاسخ آزمایش MRI سجاد مردانی مشخص می شود، گفت: فکر نمی کنم مشکل سجاد مردانی حاد باشد و ما او را برای مسابقات اوپن کره آماده می کنیم. این رقابت ها 31 خرداد تا پنجم تیر برگزار می شود و امتیازات آن دارای گرید دو المپیکی است. ما باید در همه مسابقات مهم حاضر شویم تا امتیازات لازم را جمع آوری کرده و اجازه ندهیم رقیبانمان امتیاز بگیرند.

کره جایگزین اتریش

این مربی با اشاره به لغو اعزام تیم ملی به تورنمنت اتریش افزود: هر اتفاق که می افتد نباید ناامید شویم اما باید افتخارات گذشته را فراموش کنیم. برای تورنمنت اتریش قبل از مسابقات جهانی اقدام کردیم اما روادی ملی پوشان صادر نشد. ما به سفارت اتریش اعلام کردیم که تکواندوکاران تردد زیادی به اروپا دارند اما انها تقاضای دعوت نامه الکترونیکی کردند و در این مورد هم فدراسیون تکواندو اتریش همکاری نداشت.

وی ادامه داد: اگر قرار بر اعزام بود باید سه شنبه همین هفته اعزام می شدیم چون مسابقات از 11 خرداد آغاز می شد. بعد از لغو تورنمنت اتریش، به تورنمنت کره اعزام می شویم بعد از ان هم در رقابت های گرندپری روسیه در مردادماه، ترکیه، انگلیس و مکزیک اعزام می شویم. ما 14 مرحله اردو تا فاینال گرندپری در نظر گرفته ایم. برنامه کادرفنی در سه بخش برنامه ریزی شده است. فاز اول تا بازیهای آسیایی اینچئون و فاز دوم آن تا رقابت های جهانی بود و حالا بخش سوم رنامه ها اجرایی می شود اما در راه المپیک باید انگیزه های مالی و روانی در نظر گرفت.

انتهای پیام/


6437372
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ازبکستان با پیروزی ۲ بر یک مقابل ویتنام به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ صعود کرد و حریف ایران شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» براساس تصمیم هیئت مدیره تراکتور، حمید مطهری به کادر فنی ملحق و به عنوان دستیار اول سرمربی معرفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی ووشو ایران در روز نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی به ۱۰ مدال رنگارنگ دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سید معین تقوی یک طلای دیگر برای کاروان ووشوی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی به ارمغان آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی نمایندگان کشورمان در بخش ساندا به مدال طلای مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو دست یافتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است