استانی 20:42 - 21 آبان 1397

۲ میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه ملی در چالوس صرف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قربانعلی حدادی در نشست دست‌اندرکاران حوزهٔ منابع طبیعی شهرستان چالوس، ویژهٔ صندوق توسعهٔ ملی گفت: حوضهٔ آبریز چالوس‌رود ۱۶۳ هزار هکتار مساحت دارد که برنامه‌های آبخیزداری آن در هفت گام انجام می‌شود.

حدادی افزود: گام اول، ایجاد ساختار برنامه‌ریزی و تشکیل سه کارگروه و گام دوم انتخاب حوزه و گام سوم تدوین سند راهبردی بود و در گام چهارم که توانمندسازی و ظرفیت‌سازی آموزش است، با سرتسهیلگر قرارداد بستیم و او نیز تعدادی تسهیلگر در اختیار دارد که در پیگیری کارهای اداری از آنان استفاده می‌کند.

حدادی اظهار داشت: گام پنجم اختصاص به هماهنگ‌سازی پروژه‌های دولتی و تأمین نیازهای مردمی در چارچوب برنامه راهبردی حوزه دارد و گام ششم، اجرا و نظارت و پایش و گام هفتم مستندسازی است که از ابتدای پروژه‌ها تا انتها انجام می‌شود.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر تأکید کرد: ما در کارگروه فنی به دنبال این هستیم که از نظر همه نهادها و ادارات مطلع شویم و نگاه ما این است که فقط آبخیزداری نظر خود را ندهد بلکه تمام ادارات مربوط، نظر و پیشنهاد و دغدغهٔ خود را بیان کنند.

وی بیان کرد: امسال ۱۴ میلیارد تومان از صندوق توسعهٔ ملی گرفتیم که دو میلیارد تومان آن در چالوس هزینه شد و مسؤولان قول دادند تا پنج سال آینده اعتبار خوبی برای پروژه‌های آبخیزداری بدهند؛ به‌ویژه اگر سند راهبردی را تدوین کنیم.

بخشدار مرزن‌آباد شهرستان چالوس نیز در این نشست گفت: جلب مشارکت مردم و روستاییان و اعتمادسازی در آنان خیلی مهم است.

مصطفی خواجه‌کجوری افزود: نمونهٔ بارز یکی از پروژه‌های مفید که با مشارکت مردم ساخته شد، دیوار ساحلی در روستای بیجده‌نو بود که به همت اداره کل منابع طبیعی نوشهر برای مهار سیل احداث شد.

وی تأکید کرد: مسئولیت تمام پروژه‌های شهری با شهرداری است ولی در مناطق خارج از شهر، ازجمله روستاها، مسؤولیت پروژه‌ها با ادارات مختلف است که باید با هماهنگی نهادها انجام شود

بخشدار مرزن‌آباد شهرستان چالوس پیشنهاد کرد: بعضی از روستاهای ما دارای جاذبهٔ گردشگری خوبی هستند و شایسته است اجرای پروژه‌های آبخیزداری به نحوی باشد که موجب تقویت گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار شود.


9971660
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است