استانی 16:03 - 02 آبان 1393
امام جمعه فلاورجان:
امام جمعه فلاورجان گفت: استکبار در اجرای پروژه‌های خیانت‌کارانه خود به دنبال این است که حجاب را از میان بردارد و با پاشیدن اسید به افراد با حجاب در واقع اسید را به چهره حجاب می‌پاشد.

استکبار اسید را به چهره حجاب می‌پاشد

به گزارش خبرگزاری فارس از فلاورجان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قدوسی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فلاورجان در مصلای این شهر ضمن سفارش به رعایت تقوا، اظهار کرد: یکی از آثار تقوا این است که شخص پرهیزگار نه تنها در برابر سایر انسان‌ها بلکه در برابر همه موجودات دارای ابهت و عظمت می‌شود.

وی افزود: طبق روایتی از پیامبر اکرم (ص) هر کس تقوا پیشه کند خداوند در برابر هر چیزی به او ابهت و هیبت عطا می‌کند.

خطیب جمعه فلاورجان در ادامه تبیین شاخصه‌های سیره نبوی پیرامون حقوق متقابل زن و مرد در خانواده گفت: اسلام حقوقی را در خانواده بر عهده زن و مرد قرار داده است و اگر این حقوق رعایت شود نتیجه آن کانون گرم خانواده است که آن، تربیت فرزندان صالح خواهد بود.

وی به برخی از حقوق متقابل همسران در خانواده اشاره کرد و افزود: حق شوهر، بزرگ‌ترین حقی است که خداوند بر عهده زن قرار داده است و بزرگ‌ترین وظیفه مرد، رعایت حق مادر است.

امر به معروف و نهی از منکر، ضامن برپایی ارزش‌ها در جامعه

امام جمعه فلاورجان با اشاره به آغاز هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، ضامن برپایی همه ارزش‌ها و واجبات در جامعه است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های اولیه مؤمنان مسئله امر به معروف و نهی از منکر است، یادآور شد: اگر این دو اصل در جامعه تعطیل یا خدشه‌دار شود، گناهان در جامعه رواج پیدا می‌کند و حاکمیت اسلامی به خوبی مستقر نخواهد شد.

قدوسی تأکید کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید با زبانی نرم و لیّن و با عطوفت، شیرینی امر به معروف و نهی از منکر را در کام مخاطب بریزند تا او نیز با علاقه قبول کند نه اینکه به لجاجت بینجامد.

وی با تقدیر از نمایندگان مجلس به علت ارائه طرح آمران به معروف و ناهیان از منکر، بیان کرد: با ارائه این طرح مشخص خواهد شد که حدود منکر در جامعه چیست و وظیفه آمران و ناهیان چه خواهد بود.

استکبار در جریان اسیدپاشی به دنبال از میان برداشتن حجاب است

خطیب جمعه فلاورجان ضمن اشاره به جریان اسیدپاشی در اصفهان، بیان کرد: استکبار در اجرای پروژه‌های خیانت‌کارانه خود به دنبال این است که حجاب را از میان بردارد و با پاشیدن اسید به افراد با حجاب در واقع اسید را به چهره حجاب می‌پاشد.

وی اضافه کرد: از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی می‌خواهیم که با سرعت و دقت عوامل اسیدپاشی را دست‌گیر کنند و دستگاه‌ قضایی هم با مجازات آشکار عاملان، پرده از چهره عوامل استکباری پشت این جریان بردارد.

قدوسی به چهارم آبان‌ماه سالروز مخالفت امام راحل با قانون کاپیتولاسیون در سال 1343 اشاره کرد و گفت: ایالات متحده آمریکا با این قانون می‌خواست تا همه چیز یک ملت را از بین ببرد و امام خمینی (ره) نخستین شخصیتی بود که در مقابل آنان ایستاد و این اقدام منجر به تبعید ایشان شد.

وی تصریح کرد: با نگاهی به 60 سال اخیر، یک روز را نمی‌بینید که آمریکا به حقوق ملت ایران احترام گذاشته باشد و دست از جنایت و حق‌کشی بردارد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فلاورجان خاطر نشان کرد: عده‌ای در کشور به رابطه با آمریکا دل خوش کرده‌اند که برخی از آنان ساده لوح‌اند و برخی نیز مزدور و مواجب‌بگیر دولت آمریکا هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: ملت ایران چگونه با دولتی رابطه برقرار کند که اعلام کرده حتی در صورت توافق ایران و با 1+5، تحریم‌ها تا 20 سال آینده باقی خواهد ماند.

قدوسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سالروز شهادت نوجوان 13 ساله شهید فهمیده گفت: مکتب انسان‌ساز شیعه می‌گوید که انسان نباید از مرگ بهراسد و طالب شهادت باشد.

وی با بیان اینکه شهید فهمیده با شهادت خود دشمن را به عقب‌نشینی واداشت، افزود: چنین ملتی که امثال فهمیده‌ها را دارد با تأسی از امام حسین (ع) در مقابل همه قدرت‌های استکباری ایستادگی می‌کند.

امام جمعه فلاورجان در ادامه رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی را تسلیت گفت و خاطر نشان کرد: ثبات قدم و ایستادگی در راه حق، اعتدال در عین شجاعت و صراحت، مقابله با سکولاریزم و ارتداد، تربیت نیروهای متعهد و متخصص، تحمل مخالفان بر اساس دستورات اسلام، آراسته بودن به زیور تقوا و آلوده نشدن به زرق و برق دنیا، آزادگی و حریت و دفاع از انقلاب اسلامی از جمله ویژگی‌های بارز آیت‌الله مهدوی‌کنی به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن اشاره به دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: ایستادگی ملت ایران در کنار ملت عراق در حمایت از دولت منتخب، نیازمند نبودن عراق به نیروی‌های خارجی برای مبارزه با تروریست‌ها و لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی عراق در شرایط کنونی از جمله توصیه‌های رهبر انقلاب در این دیدار بود.

قدوسی با محکوم کردن حکم اعدام آیت‌الله نمر، عنوان کرد: این روحانی برجسته شیعه در عربستان تنها به بیان مشکلاتی پرداخته است که دولت عربستان برای مردمش به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: هرگاه یک فرد جنایت‌کار و قاتل در ایران اسلامی به اعدام محکوم می‌شود، غربی‌ها آن را خلاف حقوق بشر می‌خوانند اما اکنون که یک عالم شیعه در دفاع از حقوق سنی و شیعه در عربستان سخن می‌گوید و محکوم می‌شود، این قضیه از نگاه غرب ضایع شدن حقوق بشر محسوب نمی‌شود.

خطیب جمعه فلاورجان در پایان ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، یادآور شد: لازم است که عزاداری‌ها بر اساس عزاداری‌های سنتی انجام شود و از اجرای سبک‌های انحرافی و بهره‌گیری از ابزار آلات موسیقی در عزاداری‌ها پرهیز شود.


5027672
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است