بین‌الملل 05:46 - 11 مهر 1401

اردن بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، عبدالله دوم پادشاه اردن بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، پادشاه اردن در دیدار با شماری از شخصیت های سیاسی این کشور گفت که اردن خواستار راهکاری است که تمامیت ارضی سوریه را حفظ کند و بازگشت داوطلبانه و امن آوارگان را تضمین نماید.

عبدالله دوم در بخشی دیگر از سخنانش افزود که اردن با مصر و عراق برای پایه ریزی شراکت اقتصادی که نتایج آن بر منطقه و بهبود اوضاع اقتصادی بازتاب دارد، همکاری می کند.

این در حالی است که «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن هم در گذشته راهکار سیاسی را بهترین راه حل برای برون رفت از بحران سوریه دانسته بود.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه اردن گفت: در حال حاضر ۱۱ سال از بحران سوریه سپری می‌شود و این بحران هیچ نتیجه‌ای در بر نداشته است. سوریه به دنبال این بحران تاکنون متحمل خسارت‌های فراوانی شده است.

پیشتر یک مقام بلندپایه سوری سخنانی را در خصوص ازسرگیری تماس‌ها میان دمشق و امان، مطرح کرده بود. وی گفت: ازسرگیری تماس‌ها میان دمشق و امان از یک سال پیش آغاز شده است و این مسأله مربوط به دیروز و امروز نیست.

این مقام عالیرتبه سوری افزود: تماس‌ها میان سوریه و اردن در سطوح عالی میان مقامات دو کشور از سرگرفته شده است.

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان هم در هفتمین اجلاس سران کشورهای ضامن روند آستانه که به میزبانی تهران و در محل سالن اجلاس سران کشور برگزار شد، اظهار داشت: حضور نامشروع نیروهای اشغالگر رژیم آمریکا به عاملی بی‌ثبات کننده برای سوریه و منطقه تبدیل شده است. آمریکا ضمن افزایش پایگاه‌های نظامی غیرقانونی در حال غارت منابع طبیعی به ویژه نفت سوریه می‌باشد و تاکید می‌کنم ضروری است هر چه سریع‌تر نیروهای این کشور از کل منطقه از جمله سوریه خارج شوند.


11701016
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار و عکاس فلسطینی به دلیل تصویری که پاییز امسال از یک زن سوگوار در نوار غزه ثبت کرده بود، برنده معتبرترین مسابقه عکاسی خبری شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی از فرماندهان ارتش صهیونیستی به سربازان خود قول داد که به رفح حمله کرده و همان جنایاتی که در بیمارستان الشفاء مرتکب شدند، در آنجا هم انجام دهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» حزب‌الله لبنان روز پنجشنبه از حمله موشکی به پایگاه صهیونیستی المالکیه خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک خبرنگار ایرلندی حین سخنرانی اورسولا فون در لاین که حامی نسل‌کشی در غزه است، فریاد زد که او جنایتکار جنگی است و باید دستگیر شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بلینکن توصیه‌های کارکنان خود برای مجازات واحد‌های نظامی صهیونیستی را که متهم به ارتکاب قتل و تجاوز در کرانه باختری هستند، نادیده می‌گیرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دارایی کابینه رژیم اشغالگر اعلام کرد که پس از طوفان الاقصی دیگر به نهاد‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی اعتماد ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه چین تاکید کرد که آمریکا نباید خود را بالاتر از هر چیز تلقی کند و باید به درخواست جامعه بین المللی پاسخ دهد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» از زمانی‌ که رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطین تاسیس شد، فلسطینی‌ها وجود تهدید‌های آمریکا در تلاش برای عضویت در سازمان ملل هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اداره توانبخشی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تایید کرد که از ابتلا حمله ارتش اشغالگر به غزه تاکنون بیش از ۷۰۰۰ هزار سرباز و افسر دچار اختلال روانی شده‌اند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان یونیسف تایید کرد از ابتدای شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون بیش از ۱۳۸۰۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است