استانی 00:15 - 28 آذر 1397

کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اقدام به موقع در پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه بررسی راهکارهای برخورد با جرم و پیشگیری از جرائم روز سه شنبه به ریاست فرماندار سلسله و با حضور دادستان این شهرستان در فرمانداری سلسله برگزار شد.

فرماندار سلسله در این جلسه گفت: عدم ورود دستگاه های مختلف برای پیشگیری از وقوع جرم باعث تشکیل پرونده و کشیده شدن مسائل به محاکم قضایی می شود.

شریف خسروی بیان کرد: ما باید از شکل گیری زمینه جرم جلوگیری کنیم و مسیرهای وقوع جرم را ببندیم.

محسن همتی دادستان سلسله نیز در سخنانی گفت: بحث جلوگیری از وقوع جرم یکی از مباحث مهم است و اگر به موقع ورود پیدا بکنیم شاهد این همه تخلفات گسترده نخواهیم بود.

وی گفت: قوه قضاییه به تنهایی نمی تواند در حوزه پیشگیری از وقوع جرم عمل کند،  اقدام و موفقیت در این حوزه جز با همکاری و پای کار بودن ادارات و نهادهای ذی ربط ممکن نیست.

دادستان سلسله یادآور شد: گاهی دستگاه ها در انجام دادن وظایف قانونی در بعضی موارد کوتاهی می کنند و اجرای ناقص قانون باعث می شود زمینه برای ارتکاب جرم فراهم شود.

همتی بیان کرد: ادارات ما اگر به موقع عمل کنند شاهد حجم وسیع پرونده نخواهیم بود و همچنین اگر اجرای صحیح قانون را داشته باشیم حجم پرونده ها بالا نخواهد بود.

وی گفت: از سوی دیگر اجرای صحیح قانون نباید مردم را در تنگنا قرار دهد چون عملکرد ما به عملکرد نظام بر می گردد و ما باید برخورد عالمانه داشته باشیم.


10003859
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است