اجتماعی 09:06 - 07 مرداد 1394
قائم مقام مشارکت‌های مردمی بهزیستی به ایسنا خبر داد
قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، مشارکت‌ خیران در ضیافت‌های مهر، جشن‌های گلریزان و همچنین وجوه جمع‌آوری شده از محل زکات فطره که به صورت نقدی و غیر نقدی پرداخت شده‌اند را تاکنون 750 میلیارد ریال اعلام کرد که این رقم نسبت به سال گذشته رشد 24 درصدی را نشان می‌دهد.

آخرین رقم محاسبه شده زکات فطره و کفاره توسط بهزیستی

حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحیم شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن تاکید بر اینکه با توجه به فتوای مراجع و استفتای مقام معظم رهبری بهزیستی امسال نیز همانند سال‌های گذشته مجاز به جمع‌آوری زکات فطره شده است افزود: سال گذشته 140 میلیارد ریال از محل زکات فطره و کفاره در بهزیستی جمع‌آوری شده بود که امسال این رقم به 175 میلیارد ریال رسید.

وی ادامه داد: تمامی مبالغ جمع‌آوری شده از محل زکات فطره در کمتر از 24 ساعت در میان محرومان توزیع شد.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: حمایت‌های خیرین به بهزیستی در ماه مبارک رمضان فقط به رقم وجوهات زکات و فطره محدود نبود بلکه سفره‌های ضیافتی تحت عنوان "مهر" و همچنین جشن‌های "گلریزان" در طول ماه مبارک در بهزیستی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهسواری در خصوص ضیافت‌های مهر تصریح کرد: سفره‌های ضیافت مهر در اکثر استان‌ها و شهرستان‌های کشور و در 28 هزار مرکز سازمان بهزیستی در کل کشور توسط خیرین و با حضور محرومان و نیازمندان برگزار و مبالغ جمع‌آوری شده در این ضیافت‌ها نیز برای مسکن مددجویان بهزیستی هزینه خواهند شد. همچنین در طول ماه مبارک رمضان در برخی استانها جشن های گلریزانی در راستای حمایت از جامعه معلولان بهزیستی برگزار شد.

وی به گلریزان استان تهران و مشهد اشاره کرد و گفت: در تهران مراسم گلریزان با حضور خیرین برگزار و 93 میلیارد ریال در آن مراسم از سوی خیرین برای ساخت مسکن مددجویی تعهدشد. همچنین در مشهد نیز با حضور خیرین این مراسم برگزار و 130 میلیارد ریال برای مسکن مددجویی توسط خیرین تعهد شد.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در توضیح 175 میلیارد ریالی که از محل زکات فطره و کفاره تا این لحظه محاسبه شده است، گفت: این رقم مربوط به آمار استان‌هایی است که در حال حاضر گزارش عملکرد خود را به بهزیستی کشور ارائه داده‌اند زیرا همچنان برخی از استان‌ها گزارش خود را ارائه نکرده‌اند که در صورت ارائه این گزارشات این رقم تکمیل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهسواری همچنین ضمن اشاره به افتتاح 530 واحد مسکن مددجویی بهزیستی در تیرماه سال جاری با حضور علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز گفت: این 530 واحد مسکونی نیز با کمک خیرین مسکن‌ساز ساخته شده بودند که تمامی آن‌ها چندی پیش در استان البرز با حضور وزیر واگذار شدند.

وی همچنین به توسعه‌بخشی شیرخوارگاه شبیر واقع در میدان خراسان اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه این شیرخوارگاه 120 میلیارد ریال توسط جامعه خیرین و با حمایت‌های بهزیستی هزینه شده که اکنون طرح و نقشه آن ارائه و در دست اجراست.

قائم مقام مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در پایان سایت مشارکت‌های مردمی را که در رمضان در بهزیستی افتتاح شد را پل ارتباطی میان جامعه هدف، بهزیستی و خیرین عنوان کرد و گفت:‌ سایت مشارکت‌های مردمی بهزیستی با هدف اعتماد‌سازی و شفاف‌سازی و جلب و جذب مشارکت‌های مردمی به نشانی mosharekat.behzisti.ir راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام


6827712
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: نجاتگران این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: نجاتگران این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است