ورزشی 01:26 - 25 شهریور 1398
وزیر نفت در ابلاغیه جدیدی به بخش‌های مختلف وزارت نفت تصمیم به حذف ورزش حرفه‌ای از بدنه این وزارت‌خانه گرفته است. او همچنین محدودیت‌های فراوانی برای ورزش‌های قهرمانی اعمال کرده است.

آتش وزارت نفت به جان ۳ تیم لیگ برتری! + نامه

به گزارش ایسنا، نفت تهران، یکی از تیم‌های ریشه‌دار پایتخت بود که روزگاری به یکی از تیم‌های قدرتمند لیگ برتر تبدیل شد و فوتبال دوستان هنوز حضور نفتی‌ها در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را به یاد دارند. با این حال پس از منع ارگان‌های دولتی برای هزینه در ورزش حرفه‌ای، وزارت نفت به مانند یک فرزند سر راهی با تیم فوتبال نفت تهران برخورد کرد تا این تیم در سال‌های اخیر حیاتش از مالکی به مالک دیگر دست به دست شود و در نهایت هم منحل شود.

البته نفت تهران، تنها تیم فوتبال زیرنظر وزارت نفت نبود و نیست. این وزارت خانه در لیگ نوزدهم سه تیم نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی جم را به عنوان نماینده در اختیار دارد. وزارت نفت با وجود این که از هزینه کردن برای این تیم‌ها که جزو ورزش حرفه‌ای محسوب می‌شوند، منع شده است اما همیشه به خاطر وظیفه اجتماعی‌ای که در این مناطق دارد، روی سه نماینده‌اش در لیگ برتر نظارت داشته و به صورت غیرمستقیم به این تیم‌ها کمک مالی کرده است. ضمن این که اعضای هیات مدیره و مدیران عامل نفت مسجد سلیمان، پارس جنوبی و صنعت نفت آبادان از بدنه وزارت نفت منصوب می‌شدند.

بیژن زنگنه، وزیر نفت در ابلاغیه‌ای جدید به بخش‌های مختلف وزارت نفت، تقریبا ورزش را از بدنه این وزارت‌خانه حذف کرده است. او در این ابلاغیه اعلام کرده که مالکیت، مدیریت و کمک مالی به باشگاه‌های حرفه‌ای توسط شرکت‌های تابعه صنعت نفت به صورت مستقیم و غیرمستقیم ممنوع است.

وزیر نفت همچنین تاکید کرده است که تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان و پارس جنوبی تا تاریخ یکم آذر فرصت دارند که وضعیت مالکیتشان را مشخص کنند و از زیرنظر وزارت نفت خارج شوند.

این تصمیم وزیر نفت در حالی مطرح می‌شود که تیم‌های نفت مسجد سلیمان،‌ صنعت نفت آبادان و پارس جنوبی در کوران مسابقات لیگ برتر قرار دارند. با این اوصاف آیا چنین تصمیمی – اگر هم درست باشد - در این بازه زمانی به نفع این سه تیم است؟

به گزارش ایسنا، ابلاغیه جدید وزیر نفت به بخش‌های مختلف وزارت نفت تنها محدود به ورزش حرفه‌ای نمی‌شود. در این ابلاغیه برای کاهش هزینه‌ها محدودیت‌های فراوانی برای ورزش‌های قهرمانی هم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام


10238570
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است