علمی فناوری 13:37 - 09 شهریور 1394
در حاشیه برگزاری کنفرانس ملی فیزیک در خرم‌آباد
رئیس علمی و برنامه‌ریزی شانزدهمین کنفرانس ملی آموزش فیزیک ایران گفت: به هدف‌های عالی موردنظر موسسان مدارس و دانشگا‌ها نرسیده‌ایم.

رئیس علمی کنفرانس خبر داد: انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه فرهنگیان و چهار اتحادیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اسفندیار معتمدی در شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران به میزبانی لرستان، افزود: بسیار خوشبخت هستیم که خانواده فیزیک در این روز گردهم جمع شده‌اند تا ببینیم چگونه می‌توانیم ایران را به مسندی که لایق آن است برسانیم.

وی بیان کرد: با کوشش همه افراد صاحبنظر در زمینه علم فیزیک می‌توانیم کشور ایران را به جایی برسانیم که سزاوار آن است و با برگزاری این همایش سطح کیفی آموزش‌‏ها را بالا ببریم.

معتمدی اظهار کرد: اتحادیه معلمین فیزیک سندهای افتخار زیادی به دست آورده که قطعاً نقش مهمی در پیشرفت فیزیک در ایران داشته است.

رئیس علمی و برنامه‌ریزی شانزدهمین کنفرانس ملی آموزش فیزیک ایران اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه فرهنگیان و 4 اتحادیه موجود شامل فیزیک، ریاضی، ادبیات فارسی و زبان عربی منعقد شده که هدف آن کنار هم قرار دادن اندیشه‌ها و تعامل و انجام کارهای مشترک به منظور سازندگی کشور ایران است.

وی یادآور شد: شانزدهمین کنفرانس آموزش فیزیک ایران به میزبانی لرستانی‌ها در حال برگزاری است که جا دارد از تلاش همه لرستانی‌هایی که دست اندرکار اجرای این برنامه بوده‌اند نهایت سپاس را داشته باشم.

معتمدی با اشاره به اساتید بزرگ فیزیک از جمله استاد احمد آرام، محمود حسابی و... خاطرنشان کرد: معلمان فیزیک اگر می‌خواهند نامشان در کشور باقی بماند باید بزرگان فیزیک را به خاطر داشته باشند و از تجربیات آنان استفاده کنند.

رئیس علمی و برنامه‌ریزی شانزدهمین کنفرانس ملی آموزش فیزیک ایران گفت: امروزه علم‌اندوزی از روی کاغذ تحقق پیدا نخواهد کرد بلکه باید دانش‌آموزان را به صورت تجربی و در آزمایشگاه‌ها آموزش داد همچنان که استاد احمد آرام با یک‌سری وسایل ساده علوم را به صورت تجربی به شاگردانش آموزش داد.

وی افزود: هدف ما این نبود که کنفرانس آموزش فیزیک با هزینه آموزش و پرورش برگزار شود بلکه می‌خواستیم همه خانواده‌ها و مردم در برگزاری این کنفرانس شریک باشند تا بتوانیم به آنچه که می‌‏خواهیم برسیم.

معتمدی تصریح کرد: متاسفانه ما نتوانستیم به هدف‌های عالی که موردنظر تاسیس کنندگان مدارس و دانشگاه‌ها بود برسیم و باید برای رسیدن به نقطه موردنظر تلاش کنیم.

رئیس علمی و برنامه‌ریزی شانزدهمین کنفرانس ملی آموزش فیزیک ایران با اشاره به اینکه در سال 1301 مدرسه ایرانیان در ترکیه با هدف تربیت انسان‌های فرهیخته در حوزه بلاحت، قناعت، تجارت و... به منظور جلوگیری از به دام افتادن وطن و اولاد وطن در ننگ اعتیاد و اجنبی‌ها تاسیس می‌شد، بیان کرد: فیزیک نیز باید به این مرحله برسد تا کشور را به پیشرفت برساند.

وی اظهار کرد: مسئولیت بزرگی بر دوش فیزیک‌دانان و معلمان فیزیک است که باید با تمام وجود این مسئولیت را به خوبی به انجام برساند.

معتمدی تصریح کرد: باید دانش‌آموزان را طوری بار بیاورند که آنها احساس زیبایی نسبت به طبیعت داشته باشند و به کمک روش‌های علمی بتوانند اندیشیدن را یاد بگیرند.

رئیس علمی و برنامه‌ریزی شانزدهمین کنفرانس ملی آموزش فیزیک ایران یادآور شد: باید ببینیم راه دانش چگونه به فناوری ختم می‌شود تا از این طریق نیازهای اولیه کشور را رفع کنیم و اگر به چنین موفقیتی برسیم کشور به نقطه عطف عالی خواهد رسید.

انتهای پیام


6985696
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: در فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها، ما به موسسان آموزش‌های لازم را داده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ستاره شناسان زمان شروع مهاجرت مشتری در منظومه شمسی را محاسبه کرده اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» تحقیقات جدید مشخص کرده است که مدل‌های آب و هوایی می‌توانند حرکت و جابجایی ماهواره‌ها را به درستی پیش‌بینی کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در مسیر تحقق شفافیت و بهبود برنامه ریزی حاکمیتی و نظارتی در طول کمتر از یک سال ۶ داشبود و سامانه تخصصی به بهره برداری رسید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت میانبرها را با همکاری وزارت بهداشت ایجاد می‌کند و برای این منظور مسیرها و همچنین اطلاعات لازم را ارائه کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت میانبرها را با همکاری وزارت بهداشت ایجاد می‌کند و برای این منظور مسیرها و همچنین اطلاعات لازم را ارائه کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مالک اسپیس‌ایکس می‌گوید هیچ مدرکی دال بر وجود موجودات فضایی و بیگانگان در زمین ندیده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» در زمینه هوش مصنوعی، مایکروسافت قصد ایجاد اتحاد با شرکت‌های بزرگ همچون سامسونگ را دارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران گفت: برای ساماندهی مسائل دانشگاه آزاد در استان تهران بر تشکیل هرچه سریعتر کمیته اقتصادی تاکید کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق مشخصات فاش‌شده، اوپو پد ۳ با پردازنده‌ قدرتمند و نمایشگر با کیفیت از راه خواهد رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است