فرهنگی‌هنری 20:28 - 08 بهمن 1400
مراسم رونمایی از کتاب «جهان کودکان مراکز شبانه‌روزی» برگزار شد.

«جهان کودکان مراکز شبانه‌روزی» رونمایی شد

به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور فاطمه برزگر، موسس و مدیرعامل بنیاد خیریه زینب کبری (س)، محمدعلی بهمنی، شاعر، مصطفی رحماندوست، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، و علی سلطان‌زاده، مدیرعامل موسسه خیریه رعد الغدیر و... رونمایی شد.

در ابتدای این برنامه، سمانه نایینی، مدیر روابط عمومی بنیاد زینب کبری و مجری برنامه درباره کتاب «جهان کودکان مراکز شبانه‌روزی» گفت: این کتاب که چهارمین عنوان از مجموعه تالیفات بنیاد به حساب می‌آید شامل دو بخش است. بخش اول، بررسی جهان ساکنان و پرورش‌یافتگان مراکز شبانه‌روزی و بخش دوم، جهان کودکان شبانه‌روزی از دریچه نگاه مربیان که در هر یک از این بخش‌ها به تجربه زیسته کودکانی که در مراکز شبانه‌روزی زندگی کرده‌اند از منظر میدانی و از دریچه پژوهشی پرداخته شده است و مطالعه این کتاب می‌تواند برای همه افراد جامعه به‌خصوص کسانی‌که دغدغه و مسئولیت پرورش این کودکان را دارند راه‌گشا باشد.

او در عین حال از این‌که لازم است نگاه جامعه نسبت به این کودکان اصلاح شود گفت.

فاطمه برزگر که در بنیاد خیریه زینب کبری «مامان فاطی» صدایش می‌کنند، ضمن خوش‌آمدگویی به مدعوین درباره شکل‌گیری بنیاد گفت.

همچنین مصطفی رحماندوست از این بنیاد خیریه و هدف‌های آن و کتاب‌هایش گفت و محمدعلی بهمنی چند بیت شعر خواند.

«جهان کودکان مراکز شبانه‌روزی» رونمایی شد

در بخش بعدی برنامه صدیقه توکلی و محمدحسین شمسایی گردآورنده و ویراستار کتاب از تجربه شکل‌گیری این کتاب گفتند.

صدیقه توکلی بیان کرد: این کتاب چهارمین کتاب بنیاد خیریه زینب کبری است. ما مدت زیادی در این فکر بودیم که کتابی چاپ کنیم و تجربیاتمان را بنویسیم. در سال ۹۲ استارت این کار را زدیم. اولین کتابی که چاپ شد «نیم‌رخ مادر» بود که موضوع آن تجربیات و خاطرات خانم فاطمه برزگر بوده است. دومین کتاب «رازها و نیاز های کودکان مراکز شبانه‌روزی» با موضوع خاطرات مربیان بخش‌های کودکان و نوجوانان بنیاد بود، سومین کتاب «ما فرزندخوانده‌ایم» با موضوع خاطرات کودکان بنیاد زینب کبری (س) که توسط خانواده‌های مختلف به فرزندخواندگی پذیرفته شده‌اند و تحلیل وضعیت فرزندخواندگان در جامعه و نوع نگاه شهروندان به آن‌ها را روایت کرده است.

محمدحسین شمسایی نیز در خصوص این کتاب گفت: همه ما می‌دانیم که هر زمینه اجتماعی باید از زاویه‌های گوناگون پژوهش شود. در زمینه کودکان بی‌سرپرست و مراکز شبانه‌روزی پژوهش‌های میدانی شده است اما بسیار کم بوده است، ما با یک زاویه دید و یک نگرش این کتاب‌ها را نوشته‌ایم و قطعا زاویه‌های دیگری هم دارد که می‌توان به آن‌ها پرداخت.

«جهان کودکان مراکز شبانه‌روزی» رونمایی شد

او در عین حال اظهار کرد: اگر این کتاب را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که این کتاب فقط خاطره‌گویی نیست و طرح یک موضوع اجتماعی از نگاه مددکاران، مربیان و بچه‌های این مجموعه است. این جهان را از یک نگاه بیرونی ارزیابی کرده‌ایم به همین دلیل است که نام این کتاب جهان کودکان مراکز شبانه‌روزی است. در یک معرفی کوتاه پشت کتاب به موضوع کودکانی که درباره آن‌ها حرف می‌زنیم اما دیده نمی‌شوند پرداخته‌ایم و این زمینه را فراهم کرده‌ایم که جامعه با جهان درونی کودکان آشنا شوند. این جهان را اول از همه خود این کودکان شرح داده‌اند و بعد از آن کسانی که در کنار این افراد هستند آن را ارزیابی می‌کنند و بعد از آن جامعه، که در این کتاب به این سه مورد پرداخته شده است. شاید یک چهارم این کتاب خاطرات باشد و سه چهارم آن به ارزیابی‌های علمی پیرامون این موضوع اختصاص داده شده است.

محمد شمسایی افزود: به نظر می‌آید کمتر مرکزی اجازه دهد که از درون خود نقد شود اما این مرکز این کار را کرد و  بچه‌های این مرکز می‌آمدند و از تجربیات سال‌های زندگی‌شان می‌گفتند و چه نقد درست و چه غلط ما از آنها در کتاب استفاده کرده‌ایم.

در پایان این مراسم از این کتاب رونمایی شد و مهمانان به رسم یادگار آن را امضا کردند.

«جهان کودکان مراکز شبانه‌روزی» رونمایی شد

انتهای پیام


11430631
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است