بین‌الملل 15:26 - 11 خرداد 1399

الحاق کرانه باختری به شکست دوست اسرائیل در کاخ سفید منجر می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رای الیوم، «یوشی شاین» استاد روابط بین الملل دانشگاه تل آویو اعلام کرد: طرح معامله قرن که دولت آمریکا بانی آن است و با استقبال بنیامین نتانیاهو و بنی گانتز روبرو شد در زمان کرونا به حاشیه رانده شد؛ اما احتمال دارد که از وعده بزرگ به دامی تبدیل شود.

وی در مقاله ای که روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونت آنرا منتشر کرده آورده است: نتانیاهو هفته گذشته در جلسه حزب لیکود در کنست اعلام کرد که طرح الحاق کرانه باختری طبق برنامه در ماه جولای خواهد بود و گابی اشکنازی وزیر خارجه جدید اسرائیل هم هنگام تحویل پُست خود اعلام کرد که طرح از اهمیت تاریخی برخوردار است و این در حالی است که شورای شهرک های اسرائیلی نشین در کرانه باختری با این طرح مخالفت کرد و آنرا خطرناک توصیف کرد.

استاد روابط بین الملل دانشگاه تل آویو با اشاره به مواضع دولتمردان آمریکا درباره طرح الحاق بخش های از کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی، می نویسد: آمریکا با صدها هزار مرگ ناشی از کرونا دست و پنجه نرم می کند و ترامپ چند ماه قبل از برگزاری انتخابات به سبب دهها میلیون بیکار جدید با شرایط حساسی روبرو است و در کاخ سفید این سئوال مطرح می شود که طرح نتانیاهو برای الحاق، برای رئیس جمهور آمریکا خوب است یا بد؟ جو بایدن نامزد دموکرات به شدت با طرح الحاق نتانیاهو مخالف است.

ترامپ به سبب ناکارآمدی اقتصادی در انتخابات شکست خواهد خورد

یوشی شاین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر آینده، و احتمال شکست ترامپ به خاطر شکست و ناکارآمد بودن در زمینه اقتصادی می افزاید: اوضاع اقتصادی همواره نقش تعیین کننده ای دارد و اگر رئیس جمهوری از حیث اقتصادی ناکارآمد باشد، انتخاب مجدد وی بسیار سخت خواهد بود و نمونه بارز آن هم شکست «کارتر» برابر «ریگان» به سبب اوضاع اقتصادی و نیز بوش پدر که در جنگ خلیج فارس پیروز شد در برابر کلینتون شکست خورد.

استاد روابط بین الملل دانشگاه تل آویو بیان کرد: در اسرائیل این را (شرایط و اوضاع آمریکا قبل از انتخابات ریاست جمهوری) می دانند، نتانیاهو که با دادگاه دست و پنجه نرم می کند از بازگشت دموکراتها به کاخ سفید و همچنین از اینکه اکثریت در مجلس سنا به دست دموکراتها بیفتد، سخت هراس دارد نتانیاهو که با دادگاه دست و پنجه نرم می کند از بازگشت دموکراتها به کاخ سفید و همچنین از اینکه اکثریت در مجلس سنا به دست دموکراتها بیافتد، سخت هراس دارد. وی خود را دشمن دموکراتها قرار داده است و بسیاری از دموکراتها وی را ترویج دهنده نفرت ضد اوباما می دانند و اینکه نتانیاهو متحد ترامپ است. اما گانتز و اشکنازی ترس کمتری دارند.

شاین می افزاید: نگاهها در واشنگتن و نیز در اسرائیل متوجه سایر کشورهای خاورمیانه است که اگر متحدان ترامپ در اردن و عربستان و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس با طرح الحاق کرانه باختری با شدت مخالفت کنند، چه رخ خواهد داد؟ اگر عباس تهدیدات خود را عملی کند و اگر اوضاع در صورت اجرایی شدن طرح الحاق کرانه باختری شعله ور شود، چه خواهد شد؟

استاد روابط بین الملل دانشگاه تل آویو با اشاره به تنگنای محافل نزدیک به ترامپ درباره نتانیاهو و طرح الحاق کرانه باختری، اعلام کرد: در کنار بلندپروازی ها همچنین نگرانی و ترسهایی هم وجود دارد.

وی در پایان مقاله خود آورده است: این منافع و بلندپروازی ها به شرایطی منجر می شود که ممکن است که ترامپ به عنوان دوست نتانیاهو را آزار دهد. دنیا در حال تغییر است و این اقدام اسرائیل (الحاق بخش هایی از کرانه باختری) در نهایت ممکن است که به شکست دوست بزرگ آن در کاخ سفید منجر شود.


10554749
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به گزارش یک رسانه عبری، رژیم صهیونیستی قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگی ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با وزیر امنیت کره شمالی دیدار و در مورد مسائل امنیت منطقه ای گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر رسانه‌ای دولت غزه از جنایات جدید رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا پرده برداشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی را مقصر ایجاد بحران انسانی در غزه دانست و تصریح کرد که تحمیل قحطی در این باریکه جنایت جنگی محسوب می‌شود.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۰ سرباز اوکراینی را کشته و ۱۳۱ پهپاد آن را ساقط کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» آمیت هالیوی در یک گزارش به پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد از زمان آغاز جنگ پس از هفتم اکتبر، جنبش حماس ده دستاورد محقق کرده است، در حالی که این رژیم فقط یک دستاورد داشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بزرگترین شرکت آب و فاضلاب انگلیس موسوم به «تمز واتر» در پی انصراف سهام‌دارانش برای تزریق ۵۰۰ میلیون پوند کمک اضطراری برای نجات این شرکت، با خطر ورشکستگی روبه‌روست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در غزه از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر از هفتم اکتبر تا کنون خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که اوکراین محدودیت زیادی درباره پوشش رسانه‌ای جنگ اعمال می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است