فرهنگی‌هنری 13:54 - 05 تیر 1396
منصور نصرت نظامی آثار خود را در نمایشگاهی با عنوان «هنرهای زیبا با طعم آلبالو» ارائه می کند.

هنرهای زیبا را با طعم آلبالو بچشید

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه آثار منصور نصرت نظامی شامل ۱۴ تابلو نقاشی حجم و چهار کار گرافیکی با عنوان «هنرهای زیبا با طعم آلبالو» در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد به نمایش در می آید.

 آثار گرافیکی در این نمایشگاه منتخبی از مجموعه گرافیک نقاشی و شعر نصرت نظامی هستند که به زودی به صورت کتاب منتشر خواهند شد.

 آثار یادشده با سبکی مفهومی و تلفیقی و با استفاده از مواد طبیعی و اکریلیک در ترکیب با پارچه، زغال و مقوا در مدت دو سال تهیه شده اند.

در استیتمنت نمایشگاه هنرمند احساس خود را درباره آثارش اینگونه بیان می کند: «زمان زیادی از ابداع اصطلاح دهکده جهانی توسط مارشال مکلوهان نمی گذرد و اکنون شاهد آنیم که تحت تاثیر و سایل ارتباط جمعی، اخبار و حوادث مختلف و نیز رویدادهای هنری به سرعت در جهان منتشر می شوند و این فرآیند بستر مناسبی را برای هنرمندان فراهم می سازد تا به اشتراک و تبادل ایده های خود بپردازند که گسترش هنر و خلق ایده های نو را در پی دارد و راه را برای هنرمند که نیاز به مطالعه و پویایی ذهن خلاق و توانمند خود دارد، هموار می سازد و او را از افتادن در چرخهی تکرار دور نگه می دارد.

این امر از دغدغه های مهم من هم به هنگام خلق اثری جدید محسوب می شود و سعی بر آن دارم ضمن پایبندی به تناسبات حجم، سطح و رنگ در نقاشی هایم، ایده های رازگونه خود را با توجه به محدودیت هایی که در فضای چیدمان موجود است به نحوی به تصویر درآورم که مخاطب آثارم به راحتی بتواند با آن ارتباط برقرار کند و آثار هم بتوانند به افزایش خلاقیت ذهنی مخاطب کمک کنند.

برای من که سال ها دور از زادگاهم بوده ام، هر رنگ و عنصر در این مجموعه، بیانگر خاطره و حسی خاص است. خاطره ای با طعم آلبالو...»

منصور نصرت نظامی متولد سال ۱۳۳۳ در تهران، نقاش و هنرمند معاصر و دانش آموخته آکادمی هنرهای زیبای شهر نورنبرگ آلمان است. او هنر را در عرصه های گوناگون از جمله نقاشی، حجم، طراحی پارچه و مد، آزموده و در عرصه نقاشی با گذراندن تجارب مختلف هنری سرانجام به سبک ناب و پالوده خودش دست پیدا کرده است. نقطه عطف این سبک استفاده از بافت، بخصوص بامبو و پارچه در تابلوها برای نشان دادن دیالوگ خاص بین احساسات سرکوب شده انسان مدرن و اثر هنری است.

نصرت نظامی تاکنون در نمایشگاه های انفرادی و گروهی ای مانند آرت گالری شهرداری ارلانگن، آرت گالری اشتوتگارد، آرت گالری نورنبرگ، گالری مرکل ارلانگن، آرت نظامی نورنبرگ و گالری کولتورشوینه نورنبرگ شرکت کرده است. وی اخیرا نمایشگاهی را در گالری سیحون برپا کرده بود.

علاقه مندان می توانند برای دیدن این نمایشگاه از ۶ تا ۲۱ تیرماه، هر روز از ساعت ۹ تا ۱۸ به موزه هنرهای زیبا به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، خیابان شهید طاهری، مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد مراجعه کنند.


9205804
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک منتقد سینما گفت: اکبر خواجوی با «پدرسالار» و اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شدند و همانطور که پدر سالار را زندگی کردیم، با عروسک هم زندگی می‌کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش نخست یادداشت کوتاهی از محمّدکاظم کاظمی، شاعر اهل افغانستان درباره هم‌وطن خویش، مهران پوپل آمده و در ادامه، چند شعر از پوپل، پدیده شعر افغانستان را مرور خواهیم کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هفتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» به قلم محسن عبّاسی ولدی به شکر عملی و رابطه قناعت و شکر خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نورالدین خانزاده در فضل جدید سریال «نون‌.خ» روایت متفاوتی از مجموعه مختارنامه را مطرح کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) از سوی شورای بین‌المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی به عنوان «روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی» گرامی داشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام قائمی‌نیا گفت: باید اطلاعاتی که از هوش مصنوعی به دست می‌آید، اعتبارسنجی شود. چون اطلاعات درست و نادرست در این فضا زیاد است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به سالگرد تخریب قبور بقیع درمورد دلایل این اتفاق توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» «شکست»، «کلاسیکو»، «شبی در میامی»، «آلبرت و سرقت الماس»، «روزی در تونگ یانگ» و «گنج»، فیلم‌های جدیدی هستند که از قاب شبکه‌های سیما پخش می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افخمی گفت: به نظرم به آوینی ایدئولوژیک بودن نمی‌چسبد، نمی‌شود کسی ادعا کند فهم ایدئولوژیک دارد و در عین حال پدیدارشناس هم باشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از وزرای فرهنگ کشور‌های دوست و همسایه برای حضور در نمایشگاه کتاب امسال دعوت کرده‌ایم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است