استانی 16:44 - 05 خرداد 1398

برخی اماکن شهر گناوه به نام اهداکنندگان عضو نامگذاری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی پاک نژاد ظهر یکشنبه در نشست برنامه ریزی فرهنگ اهدای عضو به مناسبت هفته پیوند و اهدای عضو در شهرستان گناوه با تسلیت ایام شهادت مظلومانه مولای متقیان امام علی (ع) اظهار داشت: اهدا عضو، احیا دوباره زندگی بیماران نیازمند اهدا عضو است و با این عمل خداپسندانه زندگی دوباره به این افراد اهدا می‌شود.

وی با تقدیر از همه کسانی که در این زمینه تلاش می‌کنند افزود: خدا را شاکریم که در جامعه ما این امر در حال نهادینه شدن و تبدیل به فرهنگی فراگیر است که امید است این فرهنگ که از کارهای خیر و جز باقیات صالحات است هر چه بیشتر گسترش یابد.

فرماندار گناوه تصریح کرد: امید است فرهنگ اهدا عضو که توسط امام (ره) و مقام معظم رهبری در کشور جایز شمرده شده است با توجه به جلب بیشتر اعتماد مردم و اهدا کنندگان و آگاهی بخشی نهادینه شود.

وی گفت: همزمان با هفته اهدا عضو، خانواده زنده یاد علی محمدی از شهرستان گناوه با عمل خیرخواهانه خود اعضای این مرحوم را اهدا و ۳ نفر را از مرگ نجات دادند که جای تشکر از خانواده آن مرحوم است.

فرماندار گناوه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از افراد نیازمند اهدا عضو در جامعه ما در نوبت پیوند عضو هستند که باید برای نجات جان آنها فرهنگ اهدا عضو را در جامعه فرهنگ سازی و گسترش داد.

وی با اشاره به برخی از مصوبات لازم در شهرستان جهت گسترش فرهنگ اهدا عضو بیان کرد: شهرداری‌ها و سایر ادارات و دستگاه‌ها در شهرستان گناوه در راستای زنده نگه داشتن یاد و تقدیر از اهدا کنندگان عضو مکان‌هایی را به نام آنها نام گذاری کنند و این کار در دستور کار باشد.

وی گفت: قطعه‌ای برای دفن اهداکننده عضو در شهرستان به نام قطعه اهدا کننده عضو در آرامستان شهرستان گناوه در نظر گرفته شده است و صحبت‌ها انجام شده است که قطعه ایثارگران مناسب است.

وی یادآور شد: در زمینه اهدا عضو در شهرستان گناوه انجمنی برای این امر به صورت زیرمجموعه انجمن استان تشکیل شود و جلسات مستمر و منظم با تشکیل کارگروه داشته باشد و آموزش رضایت گرفتن از خانواده‌ها از وظایف انجمن که امید است با تشکیل این انجمن این امر نیز انجام شود.

فرماندار گناوه گفت: سرکشی و بازدید از خانواده‌های اهدا کنندگان عضو و رسیدگی به آنها در شهرستان نیز در دستور کار قرار دارد.

پاک نژاد اضافه کرد: پخش کلیپ‌ها و اطلاع رسانی در فضای مجازی و پخش بروشور و نصب تصاویر آموزشی و تبلیغ از طریق فیش‌های آب و برق و بانک‌ها می‌تواند در این فرهنگ سازی در جامعه مؤثر باشد که باید مدنظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: مدارس و دانشگاه‌ها در زمینه فرهنگ سازی اهدا عضو از مراکز مهم هستند که می‌توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند و پیشنهاد می‌شود که در کتب درسی بخشی برای این امر در نظر گرفته شده تا فرهنگ سازی این امر از طریق علمی و اصولی انجام شود.

فرماندار گناوه گفت: ائمه جمعه و جماعات در زمینه فرهنگ سازی این امر تأثیرگذار هستند و پیشنهاد می‌شود که شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور موضوع اهدا عضو را از موضوعات مطرح شده در خطبه‌ها در نظر داشته باشد.

وی گفت: سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها می‌توانند در این زمینه بسیار کمک کننده باشند و کمک از بخش خصوصی و مردمی در دستور کار باشد.


10137128
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است