فرهنگی‌هنری 17:57 - 08 شهریور 1395
با تمام شدن شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی اجرای نمایش‌ درتالارهای تئاترشهر از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، در حالی که طبق زمان‌بندی از پیش اعلام شده قرار بر این بوده که نمایش «سه‌ خواهر و دیگران» به کارگردانی حمید امجد تا هفتم مهرماه درسالن اصلی تئاترشهر اجرا شود اما این نمایش امروز به صحنه نمی‌رود و تکلیف ادامه‌ی اجرای آن به زودی مشخص می‌شود.

با این حال در دیگر سالن‌های این مجموعه از چند روز آینده نمایش‌های جدید به صحنه می‌روند.

در سالن چهارسو وحید رهبانی نمایش «اگر...» را که نوشته‌ای از نیک پین نمایشنامه‌نویس انگلیسی است از 12 شهریورماه به صحنه می‌برد.

این نمایش که در آن وحید رهبانی و سارا بهرامی بازی می‌کنند داستان ملاقات یک زن و مرد را روایت می‌کند. «اگر...» که تا 26 شهریور اجرا خواهد داشت، به جز روزهای 12و 18 و 19 شهریور ماه، هر روز دو اجرا دارد. اجرای اول این نمایش ساعت 18:30 و نوبت دوم ساعت 20:30 خواهد بود.

همچنین در سالن قشقایی نمایش «کولا» به نویسندگی و کارگردانی نصیر ملکی‌جو از 10 تا 26 شهریور اجرا می‌شود.

این نمایش در قالب پروژه مطالعات قشقایی به صحنه می‌رود و البته قرار است به جز اجرای نمایش، برگزاری کارگاه نمایشی، چاپ کتاب و ... هم در برنامه باشد.

به گفته کارگردان این اثر، در «کولا» مخاطب شاهد نقد مدرنیسم، جامعه مصرف گرا، علاقه به خوردن غذاهای کنسروی و جنون استفاده از محصولات تبلیغاتی که در همه افراد شکل گرفته،  خواهد بود،  چون در این سال‌ها آدم ها به صورت ناخودآگاه به سمت تبلیغات گرایش پیدا کرده‌ و به نوعی برده جهان مدرن شده‌اند.

«کولا» درباره‌ی پدر و پسری در فضایی لامکان و لازمان در میان قفسه‌هایی پوشیده از کنسرو است که پدر دچار جنون خوردن کنسرو شده است.

 پوریا سلطان زاده  و سروش شاکر در این نمایش بازی می‌کنند.

در دیگر تالار این مجموعه یعنی سایه هم قرار است سیروس همتی در روزهای آینده نمایشی را اجرا کند.

«صبح بخیر» نام نمایش سیروس همتی است که کامبیز امینی، شهرام مسعودی، آذر سماواتی، علی برجی، آزیتا نوری‌وفا، بهار و نگار همتی در آن بازی می‌کنند.

او درباره نمایش خود به ایسنا گفت: «صبح بخیر» از 14 شهریور تا هفتم مهر ماه در سالن سایه اجرا می‌شود و هماهنگی‌هایی هم انجام شده تا زنگ افتتاح این نمایش را یکی از دیپلمات‌های سفارت ایتالیا بزند.

به گفته وی این نمایش 50 دقیقه‌ای ساعت 17 به صحنه می‌رود و در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در دو نوبت اجرا می‌شود که نوبت دوم ساعت 19 خواهد بود.

در این نمایش قصه سربازی روایت می‌شود که مأموریت پیدا می‌کند تا در شب عملیات صدای آوازی را که باعث آزار فرمانده می‌شود، خاموش کند. سرباز منبع صدا را پیدا می‌کند و متوجه می‌شود که منبع صدا، مرگ فرمانده است.

همچنین در پلاتو اجرا شهرام گیل‌آبادی اثری از محمود استادمحمد را با نام «سپنج رنج و شکنج» اجرا می‌کند.

این نمایش با بازی نوشین حسن زاده، رویا فلاح، نازنین مهیمنی، شمسی صادقی، فریدون محرابی به صحنه می‌رود و در سه بخش به وضعیت جامعه در برخورد با زن میپردازد.


8128133
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران بهترین‌های سال گذشته ورزش ایران در بخش‌های مختلف معرفی شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رایزن فرهنگی پاکستان گفت: همواره به‌رغم سختی‌های فراوانی که استکبار جهانی بر مردم ایران تحمیل کرده با استقامت وصف‌ناپذیری در مقابل همه قدرتمندان عالم ایستاده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کمیته پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران از برچیده شدن سازه جدید در عمارت منسوب به فخرالدوله خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» اولین قسمت از مینی سریال «مامان اشتباه می‌کند» در ژانر خانوادگی جمعه ۷ اردیبهشت ماه ساعت ۲۳ از قاب شبکه تهران تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است