استانی 18:33 - 25 تیر 1397

جشنواره ملی گیاهان دارویی در شهرستان آستارا برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، یونس رنجکش بعدازظهر دوشنبه در نشست ستاد برگزاری همایش علمی، جشنواره ملی و نمایشگاه گیاهان دارویی استان گیلان، اظهار کرد: این همایش با محوریت تجاری سازی گیاهان دارویی در شهرستان آستارا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه همایش علمی این برنامه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا، جشنواره و نمایشگاه نیز در مجتمع گردشگری تله کابین حیران این شهر برگزار می شود، افزود: در این برنامه علمی و نمایشگاهی چهره های شناخته شده دانشگاهی، تجار و مسئولان کشوری و استانی و همچنین مهمانان خارجی حضور دارند.

فرماندار آستارا هدف از برگزاری این همایش را ارائه تجربیات، دانش روز و آخرین دستاوردهای علمی برای معرفی ویژگی های گیاهان دارویی با توجه به شرایط اقلیمی استان گیلان و شهرستان آستارا در کشت و صنعتی کردن و صادرات گیاهان دارویی عنوان کرد.

وی گفت: با توجه به کمبود و مشکلات تامین آب در استان گیلان به ویژه شهرستان آستارا و همچنین وضعیت جغرافیایی و بهره‌مندی از منابع طبیعی می‌توانیم با معرفی کشت های مکمل در کنار تولید سایر محصولات کشاورزی نسبت به افزایش درآمد خانوارهای کشاورز استان، شهرستان و اشتغالزایی نیز اقدام کنیم.

رنجکش تصریح کرد: شناخت دقیق این ظرفیت ها و برنامه ریزی کارشناسی شده برای بهره‌مندی از آنها می‌تواند نقش مهمی در بهره‌وری صحیح از امکانات موجود و ایجاد فرصت‌های جدید، سرمایه‌گذاری و اشتغال داشته باشد.

همایش، جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی به مدت دو روز در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۸ و ۲۹ تیرماه سال جاری در  شهرستان آستارا و توسط فرمانداری، ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی کشور و سایر نهادهای علمی، پژوهشی و اجرایی استان گیلان و کشور برگزار می شود.


9844029
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است