استانی 10:57 - 08 مرداد 1393
طی 15 سال اخیر در گیلان
مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: در یک پژوهش میدانی از کلیه بیماران تالاسمی استان گیلان به 1113 نفر هیچ مورد آلودگی به ویروس هپاتیت C در 15 سال اخیر در اثر مصرف فرآورده‌های خونی گزارش نشده و این موفقیت نشان‌دهنده سلامت و ایمنی بالای خون و فرآورده‌های آن در سطح استان و کشور است.

هیچ‌گونه آلودگی هپاتیت C بر اثر مصرف فرآورده‌های خونی گزارش نشده است

دکتر علی داودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه گیلان، با اشاره به روز جهانی هپاتیت، اظهارکرد: از سال 1376 غربالگری کلیه فرآورده‌های خونی در سطح کشور و استان گیلان برای شناسایی بیماری هپاتیت C آغاز شده و روی کلیه فرآورده‌های خونی علاوه بر تست هپاتیت B و HIV تست هپاتیت C نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در طول 15 سال گذشته مورد جدیدی از هپاتیت C در بیماران تالاسمی استان گزارش نشده است، افزود: در یک پژوهش میدانی از کلیه بیماران تالاسمی استان گیلان به 1113 نفر هیچ مورد آلودگی به ویروس هپاتیت C در 15 سال اخیر در اثر مصرف فرآورده‌های خونی گزارش نشده و این موفقیت نشان‌دهنده سلامت و ایمنی بالای خون و فرآورده‌های آن در سطح استان و کشور است.

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: تعداد 900 نفر از بیماران تالاسمی استان گیلان بیش از 150 بار در طول حیاتشان از فرآورده‌های خونی اداره‌کل انتقال خون استان گیلان استفاده و تزریق کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، 1113 نفر از بیماران تالاسمی ماژور کشور که حدود 535 نفر از این بیماران زن و 578 نفر مرد و بیشتر در گروه سنی 21 تا 30 سال هستند در استان گیلان زندگی می‌کنند.

انتهای پیام


4355553
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است