گوناگون 09:57 - 05 اردیبهشت 1394
رییس دانشگاه علامه طباطبایی خبرداد
دکتر سلیمی رئیس دانشگاه در نخستین گردهمایی اعضای هیات علمی استخدام جدید در دانشگاه، از عزم جدی دانشگاه برای اصلاح فرایند جذب هیات علمی در دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور خبر داد.

عزم جدی دانشگاه علامه برای اصلاح فرایند جذب هیات علمی

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، در این گردهمایی که با هدف آشنایی استادان استخدام جدید با قوانین و مقررات آموزشی، پژوهشی و نیز برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص تدریس حرفه ای برگزار شد، دکتر سلیمی رئیس دانشگاه، در سخنانی به ضرورت تحول در نظام آموزشی در دانشگاه و نقش تعیین کننده استادان جدید در تحقق این مهم اشاره و اظهار داشت: دانشگاه علامه طباطبائی با تلاش بسیاری از استادان برجسته خود در رشته‌های مختلف از خود برگزیدگان حوزه‌های تخصصی آموزش دانشگاهی است. لکن این کافی نیست و باید درهمه‌ی رشته‌ها سرآمد باشیم و بتوانیم در رتبه‌بندی‌های داخلی و خارجی به جایگاهی در شأن دانشگاه تخصصی علوم انسانی واجتماعی کشور دست یابیم. وی افزود: به کارگیری شیوه و تکنولوژی‌های جدید آموزشی تسلط به دانش ‌و مفاهیم روز دنیا در حوزه تخصصی و توجه به انجام پژوهش و تحقیقات در رسیدن به جایگاه مطلوب دانشگاه بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم با توان جدیدی که از سوی شما به دانشگاه اضافه شده است بتوانیم شاهد تسهیل در تحقق این روند باشید.

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش بر عزم جدی دانشگاه برای اصلاح فرایند جذب اعضای هیأت علمی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: خوشبختانه در طی دوره‌ی جدید مدیریت در دانشگاه با اصلاح فرایند جذب که همان طی مسیر قانونی و براساس شایسته سالاری و استفاده از عقل جمعی است، تلاش شده است که شایسته‌ترین افراد به لحاظ علمی در دانشگاه جذب شوند. وی اضافه کرد: اطمینان دارم استادانی که از درون این فرایند بیرون آمده‌اند، به حفظ و دوام این صلاحیت‌ها پرداخته و آینده‌ی خوبی را برای دانشگاه رقم خواهند زد.

برنامه ریزی برای رسیدن به شاخص مطلوب در نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه علامه

دکتر نادر نعمت اللهی معاون آموزشی دانشگاه نیز در این نشست، طی سخنانی از برنامه ریزی این معاونت برای رسیدن به شاخص مطلوب در نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه خبر داد. وی به تبیین و تشریح موقعیت دانشگاه پرداخته و اظهار داشت: در حال حاضر با جذب اعضای هیات علمی جدید، دانشگاه دارای 470 عضو هیات علمی است که با دارا بودن حدود 17 هزار دانشجو امیدواریم زمینه جذب استادان بیشتری فراهم گردد و بتوانیم در زمینه ی شاخص مهم نسبت استاد به دانشجو به وضعیت مطلوبی دست یابیم.

معاون آموزشی دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر انجام وظایف آموزشی با توجه به قوانین و مقررات مربوط به آن تصریح کرد: توجه به فعالیت های پژوهشی در کنار رسالت آموزشی موضوع بسیار مهمی است که باید با جدیت دنبال گردد، چرا که توسعه همه جانبه در امور آموزشی و پژوهشی رمز موفقیت دانشگاه در ابعاد مختلف است.

سیمای تولید علم در دانشگاه به خاص در حوزه پژوهش متمرکز است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، در ادامه این گردهمایی دکتر شجاع احمدوند معاون پژوهشی دانشگاه نیز در سخنانی مهمترین رسالت استادان جدید در دانشگاه را کمک به ارتقای سطح آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجرایی برشمرد و بیان داشت: سیمای تولید علم در دانشگاه به طور خاص در حوزه پژوهشی است و باید با فراهم ساختن زمینه های ارتقای این فعالیت، تولید دانش متناسب با نیازهای جامعه درعرصه‌ علوم انسانی و اجتماعی را محقق نموده و با همکاری شما عزیزان در خصوص انجام پژوهش و تحقیقات و جذب اعتبار و بودجه در دانشگاه تلاش نمائیم. وی با اشاره به رونق فعالیت های پژوهشی دانشگاه در طی 1/5 سال گذشته افزود: خوشبختانه دانشگاه علامه طباطبائی در حال حاضر از منظر فعالیت های پژوهشی جزو پنج دانشگاه برتر کشور، 20 دانشگاه مطرح علوم انسانی جهان اسلام و 200 دانشگاه علوم انسانی مطرح در عرصه بین المللی محسوب می شود، ولی باید برای رسیدن به جایگاه بهتر تلاش شود. دکتر احمدوند همچنین با تأکید بر سیاست‌ها و اهداف دانشگاه در توسعه‌ی همه جانبه به ویژه در حوزه پژوهش اضافه کرد: رعایت موازین و اصول اخلاقی در انجام پژوهش، توجه به خلاقیت و نوآوری و ایده‌های جدید با ارج نهادن به روحیه‌ی پژوهشگری و ترویج روحیه‌ی نقدپذیری، توجه به منافع ملی و ارزش‌های ایرانی و اسلامی و تکریم منزلت پژوهشگران از اهداف و راهبردهای اصلی معاونت پژوهشی در دانشگاه است.

لازم به ذکر است برگزاری کارگاه آموزشی اصول و فنون حرفه ای تدریس نیز از دیگر برنامه های این گردهمایی بود .

انتهای پیام


6255969
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است