اقتصادی 15:22 - 05 آذر 1393
ایلام- ایرنا - مسوول دفتر امور تجاری عراق در سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: توجه به لزوم افزایش صادارت کالاهای غیر نفتی یکی از راه های دور زدن تحریم هاست که در دستور کار همه دستگاه های مرتبط قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'مجید قربانی فراز' روز چهارشنبه در آیین نکوداشت روز ملی صادرات در ایلام اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در برنامه های تجاری خود با تشکیل شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی و ارسال لایحه خروج از رکود به مجلس سعی در فراهم ساختن فضایی برای رونق صادارت کالاهای غیر نفتی دارد.



وی افزود: استان ایلام بیشترین و نزدیک ترین مرز با کشور عراق را دارا است که شوربختانه در زمینه صادرات کالاهای غیرنفتی و رونق مرز مهران کم کاری می شود.



وی ادامه داد: مسوولان استان ایلام با همکاری تجار، بازرگانان و سرمایه گذاران بخش خصوصی باید به راه اندازی نمایشگاه بین المللی، اعزام هیات های تجاری و بازرگانی به عراق و دیگر کشورهای هدف و یا پذیرش هیات های تجاری از دیگر کشورها اهتمام جدی داشته باشند.



قربانی فراز بیان کرد: متاسفانه مرز مهران مورد غفلت بخش دولتی و خصوصی قرار گرفته است در حالی که این منطقه یکی از امن ترین و مجهزترین مرزهای کشور محسوب می شود که دارای پایانه مسافری و تجاری فعال است.



وی از انعقاد دو تفاهم نامه صنعتی، معدنی و بازرگانی با کشور عراق خبر داد که در آن شرایط برای فعالیت تجار دو طرف با سهولت بیشتری انجام شود.



مسوول دفتر امور تجاری عراق در سازمان توسعه و تجارت ایران اضافه کرد: مرز مهران به همراه 'چزابه' و 'شلمچه' از فعال ترین مرزها در زمینه صدور کالاهای غذایی به عراق است.



قربانی فراز افزود: یکی از برنامه ها و اهداف ما جلوگیری از صدور کالاهای بی کیفیت و فاقد نشان استاندارد به کشور عراق است که در این زمینه با متخلفان برخورد جدی صورت می گیرد.



وی از رایزنی با شرکت های بیمه برای بیمه صادرکنندگان کالاهای فسادپذیر و شکستنی از سوی دولت ایران و کشور عراق خبر داد.



این مقام مسوول در سازمان توسعه و تجارت ایران گفت: یکی از مشکلات فرا روی بازرگانان، افزایش قیمت تمام شده محصول برای صادرات از سوی واسطه ها و دلالان است که این موضوع نیز باید کنترل و دست واسطه ها از اختلال در روند صادرات کوتاه شود.



وی ادامه داد: با توجه به وضعیت سیاسی عراق و وجود بی ثباتی در آن به طور قطع بازرگانان و تجار ایران تا پنج سال آینده سهم عمده ای از بازار این کشور را در اختیار خود می گیرند.



مسوول دفتر امور تجاری عراق در سازمان توسعه و تجارت ایران در پایان اظهار امیداواری کرد: با ایجاد زیرساخت های مناسب و در خور شان بازرگانان، حجم صادرات کالا از مرز مهران افزایش چشمگیری یابد و روند تجارت در استان ایلام رونق گیرد.



در پایان این آیین از بازرگانان فعال و نمونه استان ایلام با حضور مسوولان و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد قدردانی شد.



پایانه مرزی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری ایلام از کانون های مهم و عمده صادرات کالا و خدمات به کشور عراق است.



امسال تاکنون بیش از 800 میلیون دلار انواع کالا از این منطقه به عراق صادر شده است. ک/2



7172/565

انتهای پیام /*


5277888
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۰ فروردین ماه شاهد کاهش دما و وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باتوجه به این که شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردمی است بر این اساس برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن دولت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است