وبگردی 08:39 - 07 بهمن 1393
فرمانده کل ارتش پاکستان در دیدار با همتای چینی‌اش در رابطه با افزایش همکاری طولانی‌مدت دفاعی دو جانبه، تبادل اطلاعات و همکاری مقابله با تروریسم به توافق رسیدند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نوشته روزنامه نیشن، سفر راحیل شریف، فرمانده کل ارتش پاکستان به چین همزمان با سفر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به هند صورت گرفت.

 

ژنرال راحیل شریف در سفر دو روزه‌اش به پکن به همراه ژنرال کی جینانگو، همتای چینی‌اش ابتدا در مقر ارتش آزادی‌بخش خلق چین شاهد رژه گارد احترام بودند و سپس مذاکرات را آغاز کردند.

 

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: ژنرال راحیل و همتای چینی‌اش در این مذاکرات به طور کامل به مسائل مربوط به امنیت منطقه‌ای و دفاعی پرداختند. آنها درباره افزایش همکاری‌های بلندمدت دفاعی، امنیتی و همکاری های مقابله با تروریسم، تبادل اطلاعاتی و تبادلات آموزشی تصمیم‌گیری کردند.

 

پیشتر ژنرال شریف نیز با ژنرال فان چانگ لانگ، معاون رئیس کمیسیون مرکزی ارتش چین دیدار کرده و وی را از سرکوب تروریست‌ها در پاکستان مطلع ساخت. ژنرال فان نیز حمایت چین از پاکستان در حملاتش علیه شبه‌نظامیان را اعلام کرد. آنها درباره عملیات‌ها علیه شبه‌نظامیان نیز در مناطق مرزی مذاکره کردند.

 

ژنرال فان گفت: چین مثل همیشه حمایت قاطعانه خود را از تلاش‌های پاکستان برای مقابله با تروریسم مطرح کرد.

 

ژنرال راحیل شریف با تشکر از چین به خاطر حمایتش گفت: کشورش می‌خواهد تا با چین برای ریشه‌کن کردن انواع تروریسم و برقراری و حفظ صلح، ثبات و سعادت همکاری کند.

 

ژنرال فان چانگ لانگ ضمن تحسین عملیات نظامی پاکستان علیه تروریست‌ها آن را ضربه‌ای شدید، بزرگ، محکم و بدون تمایز قائل شدن به تروریست‌ها توصیف کرد.

 

این دو کشور تدابیر امنیتی را برای جلوگیری از نفوذ ایغورها از منطقه سینک یانگ چین افزایش داده‌اند.

 

ژنرال فان در جریان این دیدار بی‌سابقه چین و پاکستان را به عنوان شرکای استراتژیک متحد، مهم‌ترین همسایگان و برادرانی استوار توصیف کرد.

 انتهای پیام /زض

منبع:ایسنا




5709805
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» پیام‌هایی که از رویاهای خود دریافت می‌کنیم. نمادها یا کهن الگوهای اولیه که از اجدادمان به ما منتقل شده‌اند، ما را از آنچه برای هر یک از ما منحصر به فرد، معتبر و مقدس است، آگاه می‌سازند. وقتی به این پیام ها توجه می کنیم، مسیر تکامل روح خود ر...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل آمریکا با تاکید بر این‌که این تحولات و اصل داستان اعتراضات دانشجویی، واقعیت آمریکا بدون روتوش را نشان می‌دهد،‌ گفت البته اعتراضات بر سیاست حمایت آمریکا از صهیونیست‌ها تاثیری ندارد، اگرچه بایدن گاهی اوقات حرف‌های دو پهلو می‌زند...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» ابعاد گسترده ناشی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی، به تدریج توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کبد مسئول جریان روان احساسات، انرژی و خون است هنگامی که کبد به درستی کار می‌کند، احساسات متعادل می‌شوند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تعیین مرزهای سالم در روابط چیزی است که اکثر ما هنگام بزرگ شدن آن را یاد نگرفته ایم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» شکست سخت نظامی صهیونیست‌ها در برابر ایران در شرایطی رقم خورد که به اذعان فرماندهان نظامی کشورمان در این عملیات نسل دوم و سوم توانمندی موشکی ایران به کار گیری شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» در گفتگو با حجت الاسلام سیدعلی بطحائی، فرقه‌شناس و پژوهشگر جریان‌های اسلامی معاصر راهبرد‌های فرا راه آینده جبهه نرم فرهنگی بررسی شد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» نگهداری اشتباه از پیاز و سیر باعث جوانه زدن آنها می‌شود، از این رو برای جلوگیری از این مساله باید روش‌های صحیح برای نگهداری آنها به کار ببرید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مروری بر زندگی جهادی سردار شهید سیدمحمد حجازی در کلام هم رزمانش را از نظر می‌گذرانید.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی شما اصرار دارید در ۵ فرد متولد یک ماه، خصوصیات مشترکی پیدا کنید، درنهایت موفق می‌شوید. چون شما فقط دنبال نقطه اشتراک در آنها می‌گردید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است