استانی 18:01 - 07 شهریور 1394
هنرمند سفالگر مهدیشهری از رونمایی از دو اثر سفالی جدید خود با عنوان‌های "حسین خورشید عالم هستی" و یک خشت دائره‌ای شکل با نام "گل نرگس" خبر داد.

رونمایی از 2 اثر جدید خالق ظریف‌ترین خشت سفالین جهان در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سمنان، حبیب الله دانایی فر افزود: اثر سفال "حسین خورشید عالم هستی" در ابعاد 52 در 47 سانتیمتر و به صورت سفال نقش برجسته با جمله "ان الحسین مصباح الهدای و سفینته النجاه" طراحی و تولید شده است.

وی بیان کرد: در این اثر هنری، دو بیت شعر در وصف سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) آمده است. "مهر تو را به عالم امکان نمی دهم/ این گنج پربهاست من ارزان نمی‌دهم / جان می‌دهم شوق لقای تو یا حسین / تا بر سرم قدم ننهی جان نمی دهم ..." بیت‌های این اثر هنری است.​

دانایی فرد گفت: خشت دیگری به صورت دائره‌ای و با قطر 30 سانتیمتر از تازه‌ترین اثر هنری این هنرمند است که با 1600 روزنه به صورت مشبک و با نام "گل نرگس" طراحی و تولید شده است. بر روی این خشت نیز جمله "یا ابا صالح المهدی" (عج) حک شده است.

وی افزود: برای طراحی و تولید این آثار قریب 45 روز کار شده است و این آثار قرار است عصر یکشنبه در مجتمع فرهنگی هنری نیستان مهدیشهر در قالب مراسمی رونمایی شود.

به گزارش ایسنا، از این هنرمند سفالگر تاکنون نزدیک به پنج اثر زیبای سفالی رونمایی شده است که ظریف‌ترین خشت سفالین جهان از جمله این آثار است. این خشت سفالی با ضخامت 0.2 میلیمتر و در مدت یک ماه تولید شده و بر روی آن، که در ابعاد 30 در 35 سانتیمتر ساخته شده نام مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) حک شده است.

این سفال خشتی 130 گرم وزن دارد. استاد دانایی فر از سال 73 تاکنون در رشته سفالگری فعالیت دارد و آثار فراوانی از خود به جای گذاشته است.

انتهای پیام


6975732
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است