اجتماعی 14:28 - 08 خرداد 1394
معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: 20 درصد مدارس کشور توسط خیرین احداث شده است.

ساخت 20 درصد مدارس کشور توسط خیرین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) -منطقه سمنان، امان الله عباسی در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان افزود: از سال 78 که اولین مجمع خیرین تشکیل شد تا کنون بالغ بر سه هزار و 900 پروژه مردمی توسط خیرین احداث شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر پنج هزار و 700 مدرسه نیز به شکل مشارکتی توسط دولت و مردم احداث شده است خاطرنشان کرد: به طور متوسط بعد از انقلاب 20 درصد مدارس کشور توسط خیرین احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع کمک تعهد شده خیرین بالغ بر 3000 میلیارد تومان بوده است که همه آن تحقق یافته است.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه دولت با کمک خیرین مدرسه ساز فضاهای آموزشی زیادی ساخته است تصریح کرد: متاسفانه مشکلات آموزش و پرورش در بعد فضاهای آموزشی همچنان وجود دارد.

عباسی با بیان اینکه ضریب امنیت دانش آموزان از نظر استحکام بناها و فضاهای آموزشی در گذشته 33 درصد بوده است، افزود: امروز این ضریب امنیت به بالغ بر 70 درصد رسیده است.

وی همچنین از استاندارد سازی فضاهای آموزشی از حیث سرمایشی و گرمایشی تا دو سال آینده خبر داد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور به برخی مشکلات سایت های مسکن مهر از لحاظ کمبود فضاهای آموزشی اشاره کرد و گفت: بالغ بر 3500 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدارس مورد نیاز سایت های مسکن مهر در سراسر کشور مورد نیاز است.

عباسی اجرای سند تحول بنیادین را از دیگر اولویت ها دانست و ادامه داد: سرانه کلاس درس قبل از سند بالغ بر 150 متر مربع بوده که این رقم بعد از اجرای سند باید 220 مترمربع افزایش یابد؛ یعنی سرانه به ازای هر دانش آموز از 5.8 متر مربع باید به 8 مترمربع افزایش یابد.

انتهای پیام


6464982
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران در بازدید از پروژه‌های حمل و نقلی منطقه یک شهرداری تهران از پیشرفت قابل توجه این منطقه در اجرای پروژه‌های ترافیکی خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اداره کل خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری در اطلاعیه‌ای درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان این صندوق توضیح داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری مستمری رفع شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۵ در آیین زنگ تحرک و ورزش که در بوستان خلیج فارس برگزار شد، از احداث ۲ مجموعه ورزشی در محلات هاشم آباد و کیانشهر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری اراذل و اوباشی که اقدام به قدرت‌نمایی و عربده‌کشی در شرق تهران کرده بودند، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: سال گذشته ۱.۵ میلیون مددجو از پرداخت هزینه قبوض آب، برق و گاز معاف شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: در راستای حفاظت از یوزپلنگ ایرانی با همکاری بخش خصوصی، ۵۰۰ هزار هکتار به زیستگاه این گونه در خطر انقراض در اطراف منطقه توران در سمنان اضافه شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد شهید گفت: بیش از ۷۰ درصد از جامعه ایثارگری که به بنیاد مراجعه می‌کنند از طریق ارتباط و تعامل با کارکنان و مدیران مشکل آنان قابل حل است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خواستار شناسایی و دستگیری هر چه سریعتر عوامل حمله مسلحانه به منازل جنگلبانان آمل شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اعمال قانون در مورد تخلفات پیش آمده در یک بازی فوتبال گفت: توانمندی در رفع آسیب و حل مساله است نه پاک کردن صورت مساله.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است