ورزشی 01:39 - 18 اسفند 1399
نحوه برگزاری انتخابات اتومبیلرانی بار دیگر باعث ایجاد شبهه در قانونی بودن انتخابات وزنه برداری شد چراکه این دو فدراسیون از لحاظ تعداد اعضای مجمع وضعیت مشابهی داشتند.

یک بام و دو هوای قانون انتخابات/ وزنه‌برداری غیرقانونی بوده یا اتومبیلرانی؟

به گزارش ایسنا، انتخابات فدراسیون وزنه برداری تیر ماه سال ۹۸ برگزار شد که البته این انتخابات  کم حاشیه هم نبود. با توجه به اینکه رییس هیات آذربایجان شرقی خودش را به مجمع نرساند بنابراین تعداد اعضای مجمع ۴۳ نفر شدند.  طبق قانون فرد پیروز باید ازآرای مجمع،  نصف به علاوه یک رای را به دست بیاورد.



آن زمان علی مرادی با ۲۲ رای انتخاب شد و این مسئله اعتراض دیگر کاندیداها را به همراه داشت چرا که معتقد بودند مرادی برای پیروزی باید یک رای دیگر می آورد و چون این اتفاق رخ نداد، انتخابات باید به دور دوم کشیده می شد. آنها در اعتراض خود عنوان کردند که مرادی در این شرایط با نیم رای بیشتر توانسته رییس فدراسیون شود که این مسئله از نظر قانونی درست نیست. حتی کاندیداها در نامه ای به وزیر ورزش اعتراض کردند و خواستار ابطال انتخابات شدند اما پس از مدتی همه چیز به فراموشی سپرده شد.



اکنو یک سال  و هشت ماه بعد از مجمع وزنه برداری، انتخابات فدراسیون اتومبیلرانی برگزار شد و تعداد اعضای مجمع این فدراسیون هم فرد (۳۹ نفر ) بود. نکته قابل توجه این است که مازیار ناظمی  دور اول که ۲۰ رای آورد، نتوانست رییس شود و اعلام شد یک رای کمتر دارد از این رو انتخابات به دور دوم کشیده شد.



 نکته مهم در این ماجرا یک بام و دوهوای وزارت ورزش در اجرای قانون خود است. آن زمان که کاندیداهای وزنه برداری به تعداد آرا اعتراض داشتند، مسئولان وزارت ورزش عنوان کردند انتخابات قانونی بوده است اما اکنون در یک نمونه مشابه تصمیم دیگری گرفته اند و این سوال پیش می آید ملاک وزارت ورزش برای گرفتن دو تصمیم متفاوت در یک شرایط مشابه چه چیزی بوده است؟



اکنون اگر تصمیمی که در مورد انتخابات اتومبیلرانی گرفته اند، قانونی بوده است پس انتخابات وزنه برداری طبق قانون برگزار نشده و اعتراض کاندیداها به ویژه سجاد انوشیروانی که پس از علی مرادی بیشترین رای را داشت، به جا بوده است.



اگر هم انتخابات وزنه برداری قانونی بوده پس چرا انتخابات اتومبیلرانی را در دو دور برگزار کردند و مازیار ناظمی در همان دور نخست به عنوان رئیس برگزیده نشد؟



مسئولان باید شفاف سازی کند که چگونه در مورد انتخابات فدراسیون ها تصمیم های متفاوتی می گیرند و مهم تر از همه، باید اعلام شود در مورد انتخابات کدام یک از این دو فدراسیون، بی قانونی انجام گرفته است.

انتهای پیام


10981754
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است