بین‌الملل 11:41 - 28 دی 1397
گزارش آمریکا برای بازنگری در سیستم دفاع موشکی این کشور بر انجام مطالعات و تحقیقاتی در زمینه ردیابی و مقابله با حملات موشک‌های بالستیک تاکید دارد.

تاکید گزارش بازنگری در سیستم دفاع موشکی آمریکا بر مسائل تحقیقاتی

به گزارش ایسنا، از جمله مواردی که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده، آزمایش پیشرفت سیستم ضد موشک‌های بالستیک، موسوم به سیستم دفاعی میان‌برد مستقر در زمین و مطالعه بر روی احتمال رهگیری موشک‌های بالستیک قاره پیما با استفاده از موشک‌های ارزان‌تر و کوتاه‌بردتر مانند ردیاب "SM-۳ Block IIA" است که در سال ۲۰۲۰ برای مقابله با یک موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش می‌شود.

در این گزارش همچنین به انجام تحقیقات در مورد احتمال تبدیل موقت یا دائم مرکز آزمایش سپر دفاع موشکی لاکهید مارتین در هاوایی به یک تاسیسات عملیاتی برای تقویت دفاعی این جزیره علیه احتمال حمله موشکی کره شمالی تاکید شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تحقیقات بر روی توسعه استفاده از لیزر نصب شده بر روی پهپاد برای رهگیری و نابود کردن موشک‌ها در ابتدای پرتاب،  بررسی احتمال ساخت حسگرهای فضایی و ردیاب‌های موشک که در برنامه "جنگ ستارگان" در دهه ۱۹۸۰ تجسم شده و بررسی احتمال استفاده از تکنولوژی‌های موجود برای مقاصد دیگر مانند استفاده از تکنولوژی جنگنده F-۳۵ لاکهید مارتین به عنوان یک حسگر دفاع موشکی یا استفاده از یک خودرو برای ساقط کردن موشک کروز یا موشک‌هایی در مرحله ابتدایی پرتاب از دیگر موارد ذکر شده در این گزارش هستند.

تغییر مکان دیگر سیستم‌های دفاع موشکی برای مبارزه با تهدیدات فزاینده نیز اولویت دیگری است که در این گزارش به آن اشاره شده است. این گزارش اظهار می‌کند که انتقال سیستم‌های دفاغع موشکی مانند پاتریوت و سامانه ضد موشکی تاد و همچنین سپر دفاع موشکی نیروی دریایی آمریکا از موارد محتمل برای این انتقال هستند.

انتهای پیام

ترجمه: غزال حسین‌خانی

دبیر: مهران ثنایی


10031010
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در فلسطین، وضعیت نوار غزه را یک «جهنم انسانی» توصیف کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پاکستان اقدام تازه آمریکا برای تحریم چند شرکت خارجی به دلیل همکاری با اسلام‌آباد در حوزه برنامه‌های موشکی را خودسرانه و سیاسی دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، جنگ کنونی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را خطرناک‌ترین درگیری بزای روزنامه نگاران در ۳۲ سال اخیر می‌داند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بسیج مردمی عراق می‌گوید انفجار پایگاه نظامی کالسو در اثر حمله رخ داده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دانشمند آمریکایی حوزه روابط بین‌الملل جان مرشایمر می‌گوید که اسرائیل فکر می‌کرد ایران حمله به سفارت تهران در دمشق را تلافی نمی‌کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به نوشته یک روزنامه آمریکایی تانک‌های قدرتمند غربی در مواجهه با پهپاد‌های ارزان قیمت آسیب پذیر هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه اردن ادعا کرد این کشور هیچ وقت به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که از حریم هوایی آن برای هدف قرار دادن ایران استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده جمهوری خواه آمریکا گفت: با توجه به واقعیت‌های حاکم و عدم امکان بازگشت کریمه به اوکراین، زمان آغاز مذاکرات صلح فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نیرو‌های آلمانی اعلام کردند یک ناو آلمانی امروز شنبه ماموریت خود را در دریای سرخ به پایان رسانده و این دریا را ترک کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» جنبش حماس درگیری در عراق را محکوم کرد و آمریکا را مقصر آن دانست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است