استانی 14:00 - 08 شهریور 1394
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی:
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: خواسته‌های مردم از امکانات و توانایی هواشناسی پیشی گرفته است.

توقعات مردم از هواشناسی افزایش یافته است

مجید حبیبی در حاشیه افتتاح ساختمان هواشناسی بخش کوهسرخ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خراسان، با بیان اینکه شهرستان کاشمر دارای ویژگی‌های خاصی است و به همین جهت اطلاع به موقع از وضعیت آب و هوایی این شهرستان از اهمیت خاصی برخوردار است، افزود: وظیفه ما ثبت، تحلیل، پیش‌بینی و ارائه اطلاعات است.

وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند در هر زمانی که بخواهند از وضعیت جوی اطلاع پیدا کنند، اظهار کرد: به خاطر تغییراتی که در اقلیم به وجود آمده، در شرایط زندگی نیز آرام و تدریجی تغییراتی در حال ایجاد است.

حبیبی با بیان اینکه امروزه بر خلاف گذشته شاهد دماهای بالا در مدت طولانی‌تری به نسبت گذشته هستیم، بیان کرد: به دلیل گرمای طولانی مدت هوا، لطمات بسیاری به گیاهان وارد می‌شود.

وی با اظهار تاسف از این که علی‌رغم اهمیتی که هواشناسی دارد اما کمتر توجهی به این سازمان می‌شود، عنوان کرد: اگرچه ما باید از مردم جلوتر باشیم اما خواسته‌های مردم از امکانات و توانایی هواشناسی پیشی گرفته است.

حبیبی استفاده از فن‌آوری‌های نوین را از جمله سیاست‌های پیش روی سازمان هواشناسی دانست و گفت: با توجه به نقشه‌های خشکسالی طی چند سال گذشته، بخش‌هایی از استان خراسان درگیر خشکسالی بودند.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی اگرچه نزولات جوی خوبی داشتیم اما تداوم نداشته، تصریح کرد: به طوری که از ابتدای فصل بهار که نیاز بسیاری از محصولات کشاورزی به آب و بارش است دمای بسیار بالا موجب تبخیر زیاد شده است.

وی با اشاره به اینکه گرمای هوا منابع آبی را هم تحت تاثیر قرار داده، به طوری که با کمبود شدید منابع آبی مواجه هستیم، اظهار کرد: هرچند در سال جاری بارش در حد نرمال بوده اما مشکل در توزیع بارش و افزایش دما است.

حبیبی در خصوص ایستگاه هواشناسی شهر ریوش گفت: یکی از ویژگی‌های این سیستم نسبت به دستگاه‌های سنتی این است که تمام پارامترها را به صورت اتوماتیک ثبت، ضبط و ارسال می‌کند.

وی با بیان اینکه در هر زمان و مکان می‌توان به این سیستم متصل شد و اطلاعات را دریافت کرد، از این دستگاه به عنوان یکی از دستگاه‌های بسیار مدرن استان نام برد و گفت: با توجه به پرواز پاراگلایدرها در این منطقه اطلاع از وضعیت آب و هوا به خصوص باد بسیار مهم است.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی همچنین با توجه به ییلاقی و کوهستانی بودن منطقه نیاز به اطلاعات هواشناسی دقیق را بسیار ضروری دانست و اظهار کرد: اطلاع به موقع از اطلاعات هواشناسی قطعاً از خسارت‌های بخش کشاورزی هم جلوگیری خواهد کرد.

حبیبی در ادامه بر راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی جاده کاشمر به کوهسرخ و نیشابور در سال جاری بسیار تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در زمستان مردم این منطقه شرایط آب و هوایی بسیار خشن و سختی را باید تحمل کنند به همین جهت باید وضعیت آب و هوایی بخش کوهسرخ و جاده منتهی به آن با دقت و به موقع پایش شود.

وی در پایان با تاکید بر راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی در جاده کاشمر به کوهسرخ و نیشابور عنوان کرد: متاسفانه در سال گذشته به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار نتوانستیم ایستگاه هواشناسی این جاده را راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال جاری بتوانیم ایستگاه هواشناسی جاده‌ای کاشمر به کوهسرخ و نیشابور در این گردنه و نقاط برف‌گیر نصب شود تا از وضعیت جاده مطلع باشیم.

انتهای پیام


6980006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است