سیاسی 18:33 - 16 اسفند 1399
لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران در دیدار با علی اکبر ولایتی، پیام رییس جمهور روسیه در پاسخ پیام مقام معظم رهبری که توسط قالیباف ارائه شده بود را تقدیم کرد.

تقدیم پیام رئیس جمهور روسیه به مقام معظم رهبری در دیدار ولایتی با سفیر روسیه

به گزارش ایسنا، ولایتی در ابتدای این دیدار، روسیه و ایران را دوستانی مهم و همسایه‌های پایدار خواند و قدمت همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و روابط استراتژیک بین دو کشور را عامل مهم استمرار مناسبات راهبردی دو کشور در حوزه‌های گوناگون دانست.

ولایتی تاکید کرد: روابط ایران و روسیه راهبردی با حفظ احترام متقابل است.

مشاور مقام معظم رهبری با اشاره به برخی تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت: مناسبات منطقه‌ای و تحولات پیرامونی، باعث همکاری و تعامل بیشتر تهران و مسکو شده است و رفت و آمد مقامات دو کشور در روند مناسبات و تقویت تعاملات حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این که اقتضای روابط راهبردی، همکاری های موثر در حوزه بین الملل و در سطح منطقه ای است افزود:  خوشبختانه همکاری های ایران و روسیه با کشور سوریه که به دعوت مقامات آن کشور صورت گرفت کمک کرد تا در برابر دشمنان آن کشور که یک جنگ بین المللی را با حضور بیش از ۷۰ کشور تحمیل نموده بودند، مقاومت کرده و پیروز گردد لذا این همکاری بین الملی بسیار موثر است و نمونه دیگر آن در مناقشه ارمنستان و آذربایجان محقق گردید. شرایط کنونی منطقه به گونه ای است که دو کشور می توانند با هماهنگی یکدیگر در عرصه های دیگر نیز حضور یابند و حتما همکاری ها کماکان گسترش یافته و متنوع تر ادامه خواهد یافت.

لوان جاگاریان سفیر روسیه هم که حامل پاسخ ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به پیام مقام معظم رهبری بود که چندی قبل توسط محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به وی ارائه شده بود، ضمن تقدیم این پیام به ولایتی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد و توسعه روابط  دو کشور گفت: تقویت و تحکیم روابط دو جانبه بین روسیه و ایران به قوام و تداوم مناسبات و همکاری‌های فیمابین انجامیده است و دو کشور قدم‌های موثری برای ارتقاء مناسبات برداشته‌اند.

در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر توسعه همه جانبه روابط فی مابین در حوزه های دفاعی، نفتی، هسته‌ای، صنعتی، کشاورزی، توسعه تجارت و ... درباره آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی به گفتگو و تبادل نظر پرداختند .

انتهای پیام


10979902
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است