استانی 09:30 - 08 آذر 1400
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان خبرداد
ایسنا/هرمزگان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان با اشاره به اهمیت وتاثیر درختان در اقلیم خاص هرمزگان گفت: برای متخلفین قطع درختان جنگلی مجازات سنگینی لحاظ شده و در این رابطه با احدی مماشات نخواهیم کرد.

مجازات سنگین در انتظار متخلفین قطع درختان در هرمزگان

سید محمد نور موسوی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شرایط سخت اکولوژیکی استان خشکسالی متوالی و کانونهای بحرانی فرسایش بادی نقش جنگل‌ها طبیعی و دست کاشت در جلوگیری از بیابان‌زایی و پایداری سرمایه گذاریهای توسعه ای استان و تولیدات کشاورزی بسیار مهم اعلام کرد و با تشکر از  صیانت آن توسط جوامع محلی،  اهداف افراد متخلف را توسعه اراضی شخصی، طمع ورزی، زیاده خواهی و رسیدن به درآمد از راه نامشروع دانست و عنوان کرد: افرادی که مبادرت به قطع درختان می کنند به خیال خود شناسایی نخواهند شد اما غافل از آنکه دوستداران طبیعت و دیده بان های منابع طبیعی افراد متخلف را شناسایی و به اطلاع یگان حفاظت خواهند رساند.

وی ضمن تقدیر از همراهی و کمک بی شائبه دستگاه قضایی و نیروهای نطامی و انتظامی و همیاران طبیعت و جوامع محلی با منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: برای متخلفین قطع درختان، نه تنها جریمه سنگین، بلکه حبس، درخواست تبعید و کاشت ۱۰۰ برابری درخت با ده سال نگهداری و مراقبت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: گشت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه روزی در سراسر استان و نقاط مخاطره آمیز در حال گشت زنی ورصد می باشد و با هرگونه تخلف به طور جدی و قاطع برخورد می کند.

موسوی در پایان از هم استانی‌های خواست که با طبیعت مهربان بوده و محافظین خوبی برای این میراث ارزشمند باشند و هرگونه تخلف از قبیل قطع درخت، تهیه زغال، تصرف عدوانی و... را با شماره تلفن های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

انتهای پیام


11341563
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است