علمی فناوری 10:17 - 07 فروردین 1396
معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران:
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه عدم قطعیت در دریافت نقدینگی برنامه‌ریزی‌ها را دچار مشکل می‌کند، گفت: علی‌رغم اینکه روی کاغذ وضعیت بودجه خوب بود، اما عملا دریافتی نداشتیم.

عدم قطعیت در دریافت نقدینگی برنامه‌ریزی‌ها را مختل می‌کند/امیدواریم بودجه پژوهشی امسال محقق شود

دکتر علی یونسیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال 95 شاهد رشد 60 درصدی بودجه بودیم، اظهار کرد: این رشد 60 درصدی رشدی واقعی نبود؛ زیرا بخشی از آن که مربوط به مراکز تحقیقاتی بود، نزدیک به پنج سال هیچ رشدی نداشت و در سال 95 رشد مختصر سالانه را شاهد بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: به دلیل مشکلات طرح تحول نظام سلامت و بحث‌های بیمه‌ای، دانشگاه دچار کمبود نقدینگی شدید شد و علی‌رغم اینکه روی کاغذ وضعیت بودجه خوب بود، اما عملا دریافتی نداشتیم.

وی با بیان اینکه عدم قطعیت در دریافت نقدینگی برنامه‌ریزی‌ها را دچار مشکل می‌کند، گفت: برنامه‌ریزی بدون اطمینان از میزان بودجه و پول دریافتی، ادامه کار را مشکل می‌کند.

یونسیان تصریح کرد: معمولا دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه‌هایی که قرارداد کارفرمایی با مجریان منعقد می‌کنند، باید بیش از دو سوم اعتبارات هر سال را برای قراردادهای سال گذشته خود بپردازند و یک سوم مابقی را برای کارها و برنامه‌های جدید هزینه کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اگر قرار باشد همین یک سوم هم با نوسان همراه شود، عملا توان برنامه‌ریزی از دانشگاه‌ها گرفته می‌شود و نمی‌توانند برای برنامه‌ها منابع مالی کنار بگذارند.

وی با تاکید بر اینکه عدم قطعیت منابع از کمبود منابع بدتر است،‌ اظهار کرد: با منابع محدود می‌توان برنامه‌ریزی محدود داشت؛ اما اینکه منابع مناسب باشد اما تامین نشود، مشکل به نسبت بزرگتری است.   

یونسیان در خصوص بودجه پژوهشی سال 96 نیز با بیان اینکه انسان با امید زنده است و امیدواریم که بودجه امسال محقق شود، افزود: سهم 3 درصدی پژوهش از درآمد ناخالص ملی هیچ گاه محقق نشده است. اگر  بتوانیم این بودجه را به یک درصد برسانیم به توفیق خوبی دست خواهیم یافت.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: بودجه سال 95 کمتر از 0.4 درصد به اسم پژوهش بود؛ اما همین میزان نیز عملا در بخش پژوهش هزینه نشد و به خاطر کمبود منابع برخی از ارگان‌ها هزینه وظایف روزمره خود را به اسم واحدهای تحقیق و توسعه و به نام پژوهش تامین کردند.

یونسیان با بیان اینکه امیدواریم دانشگاه‌ها در سال 96 از ثبات اقتصادی بهتری برخوردار باشند،‌ در پایان گفت: تعداد کم برنامه‌هایی که مستقر شوند، نسبت به تعداد زیاد برنامه‌هایی که دچار شکست شوند، بهتر است.

انتهیا پیام


8951246
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک در ایکس اعلام کرد با 6هزار ماهواره در مدار زمین، شواهدی از وجود بیگانگان ندیده‌ایم.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ادوبی اعلام کرده است که ابزار‌های جدیدی را به فتوشاپ اضافه می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شده است
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رویداد «مانوین» ویژه صنایع خلاق و فرهنگی همزمان با رویداد «اینوتکس» از ۱۸ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در محل پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاونت بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» از ۱۷ تا ۱۹ در سطح کشور توسط معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت گفت: اجرای طرح مطالعاتی دستگاه پاکدم یا قلیان اکسیژن به صورت آزمایشی تحت نظارت وزارت بهداشت آغاز شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است