گوناگون 22:26 - 09 فروردین 1394
ایران و سوئد در شرایطی روبروی هم قرار می‌گیرند که تیم ملی کشورمان برای اولین بار توانسته در رنکینگ فیفا از سوئدی‌ها جلو بزند.

برای اولین بار در فوتبال دو کشور رخ داد؛ سقوط سوئد و برتری ایران

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، بازی سه‌شنبه تیم ملی مقابل سوئد، اولین بازی ایران با این کشور اروپایی است. تیمی که سال‌ها قبل تیم سوم جدول رنکینگ فیفا بود و ستاره‌های سرشناس زیادی در آن بازی می‌کردند اما در حال حاضر شرایط چندان مناسبی ندارد. زلاتان ابراهیموویچ، تنها بازیکن سوئدی‌هاست که می‌توان او را یک ستاره جهانی دانست.

 

افت سوئد و پیشرفت نسبی ایران در سال‌های اخیر، باعث شده کشورمان امسال برای اولین بار در رنکینگ فیفا از سوئد سبقت بگیرد. از سال 1993 که فیفا رنکینگ ماهیانه و سالیانه اعلام می‌کرد تا سال گذشته، ایران هیچوقت نتوانسته بود جایگاهی بهتر از سوئد در این رده بندی داشته باشد.

 

بیشترین و کمترین فاصله دو تیم در جدول سالیانه فیفا هم به بدترین و بهترین رتبه ایران مربوط می‌شود. سال 1995، تنها سالی بود که ایران با رتبه 108 بین صد تیم اول دنیا هم نبود. در آن سال سوئد در رده سیزدهم دنیا قرار گرفت و فاصله‌ای 95 رده‌ای بین دو تیم وجود داشت.

 

سال 2005 و قبل از تغییر روش محاسبه جدول رنکینگ فیفا، ایران با ایستادن در رده نوزدهم جهان بهترین جایگاهش را بدست آورد. سوئد در آن سال تیم چهاردهم دنیا بود و فقط 5 رتبه بالاتر از ایران قرار گرفت.

 

ایران سال 2014 را در رده 51 تمام کرد و سوئد تیم 44 دنیا شد. امسال سوئد یک رده پایین‌تر رفته و ایران به لطف نتایجش در بازی‌های مختلف ملی 9 رتبه صعود کرده تا با قرار گرفتن در رده 42 جهان، برای اولین بار سه پله بالاتر از سوئد بایستد.

 

جایگاه ایران و سوئد در رده بندی سالیانه فیفا

 

109


6112382
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است