سیاسی 03:31 - 30 فروردین 1394
سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛
یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه از طرف ایران منعی برای گسترش روابط با استرالیا وجود ندارد اظهار داشت: اما کشور استرالیا در هم‌سویی با غرب تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است، ایران از هر گونه تغییر در سیاست‌های استرالیا و گسترش همکاری و یک عملکرد مستقل از جانب این کشور و یا کشورهای دیگر استقبال می‌کند.

استرالیا
"محمدحسن قدیری ابیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،در رابطه با پناهجویان ایران در استرالیا اظهار داشت: عده ای به امید زندگی در غرب و استفاده از مزایای پناهندگی و یا حقوق بیکاری از راه‌های مختلف به خصوص غیرقانونی وارد استرالیا شده‌اند.


وی در ادامه افزود: اغلب آن‌ها شناسایی و دستگیر می‌شوند و در کمپ‌های آوارگان که وضعیت بسیار اسف‌ناکی دارد منتقل می‌شوند تا به وضعیت‌شان رسیدگی شود.


سفیر سابق ایران در استرالیا با بیان این که استرالیا مایل نیست این افراد در خاکش مستقر باشند افزود: دولت استرالیا بعد از مدتی آن‌ها را به جزایر دوردست که متعلق به کشورهای دیگر است، منتقل می‌کند و باید در کنار بومیان آن سرزمین که در آنجا مستقر شوند و زندگی کنند.


قدیری‌ابیانه اظهار داشت: این در حالی است که آن‌ها زندگی اسف‌ناکی را در این اردوگاه‌ها و کشورهای میکروسکوپی تجربه می‌کنند، قطعا وضعیت شان در ایران بهتر بوده است.


این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: پناهجویان ایرانی در استرالیا برای اخذ پناهندگی خودشان از برچسب‌های سیاسی و حتی در معرض اعدام نشان می‌دهد، در حالی که چنین سابقه‌ای را نداشته‌اند و فقط به خاطر اهداف اقتصادی به این کشور مهاجرت کرده‌اند.


وی با اشاره به این که این پناهجویان از وارد شدن به ایران واهمه دارند و گاهی هم از بستگان خودشان خجالت می‌کشند گفت: ایران از بازگشت این عده به کشور استقبال می‌کند و مجازاتی آن ها را تهدید نمی‌کند.


سفیر سابق ایران در استرالیا با بیان این که استرالیا مانع خروج پناهجویان ایرانی نیست افزود: این افراد در صورت مرتکب شدن جرمی، ممکن است از ورود به کشور واهمه‌ای داشته باشند، طبیعتا اگر کسی اختلاس و یا جرمی مرتکب شده باشد باید محاکمه شود.


این کارشناس سیاست خارجی با تاکید براینکه دولت‌های غربی از جمله دولت استرالیا برای لطمه خوردن اقتصاد ایران راه‌هایی را برای ترغیب افراد به اختلاس و دزدی، چه از اموال عمومی و چه شخصی باز می‌گذارد تصریح کرد: دولت استرالیا به همین دلیل کسانی را که به خاطر اختلاس و دزدی فرار کرده باشند به هیچ وجه به ایران باز نمی‌گرداند حتی اگر این کارشان خلاف قوانین بین‌المللی باشد.


قدیری ابیانه با اشاره به این که پس از فرار خاوری دولت کانادا وی را مسترد نکرد افزود: این سیاست غرب است تا با ترویج اختلاس و دزدی در ایران به اقتصاد کشور لطمه وارد شود، در حالی که در بین خودشان کسی مرتکب اختلاس و دزدی شود، فورا دستگیرمی‌شود.


وی با تاکید براینکه از طرف ایران منعی برای گسترش روابط با استرالیا وجود ندارد اظهار داشت: کشور استرالیا در هم‌سویی با غرب تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است، ایران از هر گونه تغییر در سیاست‌های استرالیا و گسترش همکاری و یک عملکرد مستقل از جانب این کشور و یا کشورهای دیگر استقبال می‌کند. 


انتهای پیام/

6220561
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای وارد آستانه پایتخت قزاقستان شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در بخش‌هایی از مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران و استماع مشکلات این منطقه در زمینه‌های درمانی، آموزشی و بافت فرسوده، دستوراتی را برای رفع این موانع صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور با حضور در منزل شهید علی آقابابایی از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، با خانواده این شهید دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت‌آباد، در جریان آخرین وضعیت این طرح و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر و نماینده ایران نزد سازمان‌های بین المللی در ژنو گفت: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی ستون‌های اساسی برای تقویت صلح و حفظ اصول مندرج در منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی هستند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس گفت: ما رویکرد اقتصادی‌مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم، اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است