استانی 15:21 - 14 اسفند 1399
ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه گفت: تقویت اعتماد عمومی، لازمه مشارکت حداکثری در حماسه سیاسی و انتخابات است.

امام جمعه ساوه: اعتماد عمومی، لازمه مشارکت حداکثری در انتخابات است

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی پنجشنبه ۱۴ اسفند ماه در هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه که در دفتر امام جمعه تشکیل شد، اظهار کرد: حضور حداکثری و کیفی مردم در انتخابات با تاکید بر تبیین معیارهای انتخاب اصلح از موضوعات مهم در امر برگزاری انتخابات است و باید به گونه ای این حماسه سیاسی محقق شود که شائبه مهندسی انتخابات در اذهان مردم پیش نیاید.

وی در ادامه به تقویت نشاط اجتماعی و فعالیت های ایجابی برای حضور حداکثری مردم اشاره کرد و افزود: مشروعیت نظام وابسته به مقبولیت مردم و تقویت اعتماد عمومی است و باید زیرساخت های لازم فراهم و عواملی که موجب کاهش حضور پرشور مردم در صحنه بویژه در انتخابات می شود، عارضه یابی و آسیب شناسی شده و برای برطرف کردن آن چاره اندیشی کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید دچار خودسانسوری شویم، بیان کرد: باید ذهنیت های مردم را به سمت تقویت اعتماد عمومی هدایت کرده و بستر مشارکت حداکثری را فراهم کرد.

فرماندار ساوه نیز گفت: تلاش برای تربیت راهکارهای مشارکت حداکثری یک اقدام دلسوزانه است و همه وظیفه داریم انتخابات حداکثری با تاکید بر سلامت انتخابات برگزار کنیم.

علی میرزایی افزود: نباید شائبه مهندسی در انتخابات ایجاد شود و در این راستا قانونمندی و سلامت مجریان برگزاری انتخابات از اهمیت خاصی برخوردار است. باید آسیب ها و نقاط ضعف رفتارهای انتخاباتی احصا شده و برای برطرف کردن آن اهتمام داشت.

فرماندار ساوه افزود: نباید با شعارهای انتخاباتی توقعات بیهوده ایجاد کرد و در این خصوص باید عارضه یابی کرد.

رییس دادگستری شهرستان ساوه نیز گفت: انتقاد کردن و انتقادپذیری باید به موازات هم صورت گیرد و صرفا انتقادپذیری مختص ایام انتخابات نباشد بلکه باید این فضا استمرار داشته باشد تا اعتماد لازم تقویت شود.

هادی ملکی افزود: مردم به نظام اسلامی اعتماد دارند و اگر مسئولان صادقانه خدمت کنند این اعتماد عمومی تقویت می یابد. نارضایتی مردم و بی اعتمادی هرچقدر هم کم باشد آسیب زاست.

وی بیان کرد: مردم از درگیری های جناحی و بازی های سیاسی خسته شدند.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه نیز گفت: انتخابات سال آینده نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب است و در منظر بین المللی از اهمیت خاصی برخوردار است.

سرهنگ پاسدار حجت الله دستجانی افزود: انتخابات یک رابطه مستقیم با کارآمدی نظام دارد و دشمنان به این نتیجه رسیدند که هر توطئه‌ای علیه نظام محکوم به شکست است و انتخابات هم برای ملت ایران به دلیل انتخاب کارگزاران نظام یک فرصت و از طرفی برای دشمنان جهت وارد کردن ضربه به نظام یک فرصت است.

وی بیان کرد: باطل السحر دشمنان حضور مردم پای صندوق های رای است و معاندان نظام به دنبال این هستند که به وسیله رسانه به مردم آدرس غلط دهند تا انتخابات زیر سوال برود.

وی افزود: باید به مردم آدرس درست بدهیم و آدرس صحیح، تشکیل دولت جوان و انقلابی است. مفهوم دولت جوان از نظر سن نیست بلکه منظور دولت بانشاط و با تحرک در راستای رسیدگی به مشکلات مردم است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز گفت: موسسات قرآنی در خصوص صدور مجوز مشکلاتی داشتند که با پیگیری های صورت گرفته این موانع از سال آینده برطرف می شود.

حسین محمودی فر افزود: فضاسازی شهر با تاکید بر تبلیغ شهری با موضوع فرهنگ کوثری و مسئولیت پذیری اجتماعی از جمله مصوبات شورای فرهنگ عمومی است.

در این جلسه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تسریع در صدور مجوز موسسات قرآنی و شهرداری ساوه در خصوص تبلیغ شهری با موضوع فرهنگ کوثری و مسئولیت پذیری اجتماعی به ارائه گزارش پرداختند.

تبیین راهکارهای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات با تاکید بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای دیگر دستور جلسه هشتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ساوه بود.

انتهای پیام


10977376
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است