وبگردی 06:10 - 03 آذر 1393
گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند بسیاری از چیزها را در زندگی و سبک زندگی ما تغییر داده‌اند یکی از آنها فرم بدن ما است که مطمئنا این تغییر در جهت مثبت نیست!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،به نقل از فارنت، این روزها به هر جا که نگاه می‌کنی در گوشه‌ای انسانی با محبوب هوشمند خود سرگرم است و این همان چیزی است که پیش از این در تصاویری آن را نشان دادیم که انسان‌ها حتی در جمع نیز تنها شده‌اند!

 

حالا ظاهرا اوضاع وخیم‌تر است و این هوشمندها جدا از تاثیر روی اخلاق و تنها کردن ما روی ظاهر بدن ما هم تاثیرگذار شده‌اند. به گفته یک جراح ستون فقرات، وقتی به سمت پایین و به دستگاهتان نگاه می‌کنید مثل این است که وزنی معادل 27.21 کیلوگرم را روی گردنتان تحمل کنید این یعنی زمانی که سعی می‌کنید یک پیامک را بخوانید انگار کودکی هشت ساله روی گردنتان نشسته باشد.

 

 

دکتر Kenneth K. Hansraj رئیس بیمارستان مرکز توانبخشی و جراحی ستون فقرات در نیویورک مدل کامپیوتری که در عکس می‌بینید را ایجاد کرده است.  همانطور که شاید انتظار داشته باشید حرکت دادن گردنتان به سمت جلو و تحمل آن مقدار نیرو روی گردن برای سلامتی مفید نیست و به طور میانگین یک فرد بین دو تا چهار ساعت از روز را در این وضعیت به سر می‌برد.

 

در مقاله‌ای که از دکتر Hansraj در روزنامه Surgical Technology International به چاپ رسید، به این نکته اشاره کرد برای داشتن وضعیت مناسب باید گوش‌ها با شانه‌ها در یک ردیف قرار بگیرند و شانه‌ها به سمت عقب باشند. به این نحو فشار بر بدن کمتر می‌شود و سطح هورمون Cortisol کاهش پیدا می‌کند. از طرف دیگر داشتن وضعیت نامناسب و ضعیف به ستون فقرات فشار وارد کرده و موجب فرسودگی و گسستن زودرس و حتی جراحی می‌شود. اما راه‌حل چیست؟

 

اولین راه‌حل این است که به جای حالاتی که در تصویر بالا می‌بینید، به جای خم کردن سر به سمت پایین، گوشی را مقابل صورتتان نگه دارید. در هنگام تایپ با تبلت، آن را در زاویه 30 درجه قرار دهید (این زاویه برای مچ‌هایتان هم خوب است) و حتی عمودی‌تر اگر فقط می‌خواهید بخوانید و نهایتا گاهی اوقات سرتان را به عقب بکشید تا نگه داشتن گردن به سمت جلو عادتتان نشود.


5254452
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار وبگردی

وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» عملیات وعده صادق ویژگی‌هایی دارد که آن را به یک عملیات تاریخی تبدیل کرده و نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کارگروه کاهش طلاق سازمان اموراجتماعی گفته که موارد زیادی از زوجینی با سابقه زندگی‌مشترک ۲۰ ساله، اکنون در مسیر طلاق قرار دارند؛ از دلایل این اتفاق گفتیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» این گزارش به دنبال بررسی‌های علمی یکی از باورهای اشتباه مردم در خصوص آبلیموهای سنتی تهیه شده است. شاید پس از مطالعه آن، بیشتر از قبل در خرید آبلیموهای به اصطلاح سنتی تامل کنیم.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» این روز‌ها واژه رژیم‌های سم‌زدایی زیاد به گوش‌مان می‌خورد و اکثر افراد در مورد «سم زدایی» یا «پاکسازی» صحبت می‌کنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر بین‌الملل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه عملیات وعده صادق به معنای عبور ایران از قدرت بازدارندگی به قدرت تهاجمی نیست، گفت: این عملیات بازتعریف آستانه تحمل جمهوری اسلامی نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی در رابطه با...
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» برخی بر این باورند که سر راه هم قرار گرفتن افراد برای ازدواج اتفاقی نیست و سرنوشت و قسمت برخی افراد را سر راه هم قرار می‌دهد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» مهمان خانه پدر موشکی ایران، حاج «حسن طهرانی مقدم» می شویم و قرار است همسر این قهرمان از فراز و فرودهای زندگیش بگوید که شنیدن و خواندنش هزار حرف و درس زندگی دارد.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» وقتی ما به عنوان والدین به قول خود عمل می‌کنیم، این کار به فرزندانمان کمک می‌کند احساس امنیت کنند.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» کسانی که از انسانیت دور می‌شوند باید آماده مواجه با آثار اعمال خود باشند. با این حال خداوند برای جهنمیان و انسان‌های گناهکار تخفیفاتی نیز در نظر گرفته است.
وبگردی
«باشگاه خبرنگاران» تیتراژ سریال «آژانس دوستی» به عنوان یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین تیتراژ‌های مرتبط با سریال‌های دهه هفتاد سیما محسوب می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است