استانی 18:11 - 01 آبان 1393
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: ضریب پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های مازندران عادلانه نیست.

ضریب پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های مازندران عادلانه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با رؤسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان مازندران عصر امروز در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه مازندران برگزار شد.

استاندار مازندران در این نشست گفت: مازندران اگر سوابق و حتی شرایط موجودش را نگاه کنیم سرشار از نخبگانی است که هر ساله در آزمون سراسری رتبه‌های برتر را کسب می‌کنند اما با وجود چنین شرایطی در بخش دولتی دانشگاه‌های استان ما ضریب پذیرش واقعا عادلانه نیست.

ربیع فلاح اظهار داشت: امروز وقتی جایگاه دانشگاه مازندران را در سطح کشور بررسی می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که نسبت به سال‌های گذشته رتبه بدتری را کسب کرده است.

فلاح گفت: باید بررسی شود که مشکل کجاست که استانی که این همه محقق و پژوهشگر دارد چطور نتوانسته دراین مدت بخش‌های توسعه استان را با هم گره بزند، در این مورد باید توجه کرد که ما هم نیروی انسانی را به عنوان برترین سرمایه داریم و هم منابعی را در استان داریم که حتی در سطح جهان بی‌نظیر است و ما مسئولان باید به آیندگان پاسخ دهیم که چرا وضع این‌گونه شده است.

وی افزود: ضریب توسعه زیر متوسط ضریب توسعه کشور است و حتی از استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان و هرمزگان نیز که دارای منابع اندکی هستند ضریب توسعه پایین‌تری را داریم و ضروری است مشکلات و موانع را شناسایی و سریعا آن را رفع کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: ما اعتقاد داریم که سه رکن اصلی دانشگاه یعنی دانشجو، استاد و اعتبارات اصلا با هم هماهنگ نیستند و بعضا هزینه‌های فراوانی را انجام می‌دهیم که لازم نیست و در عین حال در بعضی جاها برای حداقل‌ها دچار مشکل مالی می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه امروزه دانشگاه‌های ما برای آن حداقل چیزی که به عنوان حق‌التدریس استاد است دچار مشکل شده‌اند گفت: ما استانی هستیم که بیش از یک سوم موسسات غیرانتفاعی کشور را داریم ولی همه اینها یا در حال ورشکستگی هستند و یا با مشکلات جدی روبرو هستند که این نشان‌دهنده تصمیم‌های نادرست است.

استاندار مازندران افزود: دانشگاه‌های غیرانتفاعی می‌توانند کمک خوبی برای بخش‌های آموزشی دولتی باشند و باید با بررسی مشکلات موجبات تحرک و پویایی استان را بیشتر فراهم کنیم.

فلاح در پایان بیان کرد: امروزه دانشگاه‌های استان دارای مشکلات مالی فراوان هستند و باید با تجدیدنظر جدی در تصمیمات و انجام پیگیری‌های لازم نشاط را در دانشگاه‌ها به وجود بیاوریم.


5023358
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است