استانی 12:44 - 01 مرداد 1397
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه:
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از مقاومت واحدهای تازه‌ساز در زلزله روز گذشته تازه‌آباد خبر داد و افزود: این واحدها کوچکترین آسیبی ندیدند.

واحدهای "تازه‌ساز" امتحان زلزله را خوب پس دادند

رضا خواجه ای در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به زلزله 5.9 ریشتری روز گذشته(یکشنبه) تازه‌آباد، گفت: بلافاصله بعد از وقوع زلزله 25 تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

وی افزود: بعد از ارزیابی صورت گرفته مشخص شد 101 واحد مسکونی فرسوده که همگی در مناطق روستایی قرار داشتند دچار آسیب شدند.

خواجه‌ای تصریح کرد: با شناسایی صورت گرفته، این واحدها نیز در کنار سایر واحدهای آسیب دیده قبلی، از تسهیلات و کمک بلاعوض برای ساخت برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از واحدهای در حال ساخت در زلزله روز گذشته دچار آسیب نشدند، گفت: تمام واحدهای احداثی نوع یک که درحال ساخت هستند در این زلزله کوچکترین آسیبی ندیدند.

خواجه‌ای تصریح کرد: کار ساخت واحدهای احداثی نوع دو در کنار نوع یک هم شروع شده و این واحدها هم خوشبختانه دچار آسیب نشدند.

وی افزود: این امر نشان می دهد اگر واحدهای مسکونی مقاوم سازی شوند می توانند در برابر زلزله‌های با قدرت بالا مقاومت خوبی داشته باشند و توصیه می شود تمام روستاییان که واحد فرسوده دارند برای مقاوم سازی واحدهای خود با استفاده از تسهیلات بنیاد مسکن اقدام کنند.

خواجه‌ای تصریح کرد: خوشخبتانه در این زلزله واحدهای تازه‌ساز عملا امتحان خود را پس دادند و این نشان می دهد امر بازسازی به خوبی صورت گرفته است.



انتهای پیام


9851021
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است