استانی 03:53 - 10 اردیبهشت 1395
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان از اجرای طرح بزرگ ارتقای ایمنی تردد عابرین پیاده و موتورسواران خبر داد و گفت: اجرای فاز دوم هفتمین مرحله طرح مذکور از 11 اردیبهشت‌ماه در استان گیلان آغاز می‌شود.

اجرایی شدن فاز دوم طرح بزرگ ارتقای ایمنی تردد از 11 اردیبهشت‌ماه

مهندس «ناصر آل‌محمدی» در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، از اجرای طرح بزرگ ارتقای ایمنی تردد عابرین پیاده و موتورسواران خبر داد و اظهار کرد: طرح مذکور با هدف ارتقای سطح آگاهی و اصلاح الگوی رفتار عابرین پیاده، ایجاد حساسیت عمومی در خصوص حوادث مربوط به موتورسواران، آموزش نحوه تردد ایمن در جاده‌های استان به عابرین و کاهش تدریجی نرخ تصادفات موتورسیکلت و عابرین پیاده و تلفات ناشی از آن به اجرا در می‌آید.

وی با بیان این‌که اجرای فاز دوم هفتمین مرحله طرح بزرگ ارتقای ایمنی تردد عابرین پیاده و موتورسواران از 11 اردیبهشت‌ماه در استان گیلان آغاز می‌شود، افزود: این فاز در 50 روسای هدف در شهرستان‌های صومعه‌سرا، لاهیجان، تالش، رضوانشهر، شفت، ماسال، فومن، آستانه اشرفیه و لنگرود به مرحله اجرا در خواهد آمد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان عابرین پیاده و راکبان موتورسیکلت را آسیب‌پذیرترین گروه‌های فعال در ترافیک گیلان دانست و با تأکید بر اهمیت مقوله آموزش در فرهنگ‌سازی ایمنی و ترافیک در سطح جامعه گفت: اجرای چنین طرح‌هایی در گسترده وسیع می‌تواند ضمن ایجاد احساس مسئولیت در عابرین و موتورسواران در قبال ایمنی خود و سایرین، مهارت‌های مورد نیاز برای عبور ایمن در سطح جاده و محورهای استان را به عموم اقشار مردم آموزش دهد.

این مقام مسئول یادآور شد: در هفتمین مرحله طرح مذکور، 100 روستا در برنامه قرار داشت که در فاز نخست 50 روستا در سطح استان تحت پوشش قرار گرفت و بیش از 10 هزار انواع اقلام ایمنی نظیر کلاه ایمنی، کتاب، دفترچه، علائم ترافیکی و... در میان عابرین و موتورسواران تحت پوشش طرح توزیع شد.

انتهای پیام


7852070
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است