اقتصادی 19:02 - 08 اسفند 1395
"مهم‌ترین دلیل ازدواج نکردن جوانان چیست؟"، "مذاکره اندونزی با ایران برای سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفتی"، "پیشنهاد دو میلیون تومانی حداقل مزد کارگران در سال ۹۶"، "پول‌های هدفمندی یارانه‌ها از کجا می‌آید و به کجا می‌رود؟" و "سبزیجات ۳۰ درصد گران شد" عناوین مهم‌ترین اخبار اقتصادی امروز ایسنا بود.

بسته اخبار اقتصادی ایسنا در روز یک‌شنبه

به گزارش ایسنا، برخی از اخبار اقتصادی امروز -یک‌شنبه- این خبرگزاری در ادامه آمده است.

مهم‌ترین دلیل ازدواج نکردن جوانان چیست؟

بر اساس طرح آمارگیری از رفتار فرهنگی خانوار ایرانی که توسط مرکز آمار ایران انجام شده است، مهمترین معضل ازدواج جوانان از دیدگاه افراد ۱۸ ساله و بیشتر شهری، به ترتیب بیکاری با ۷۴ درصد، نداشتن شغل دایم با ۵۴.۴ درصد، مشکل تهیه مسکن با ۵۴.۱ درصد، وضع نامناسب مالی سرپرست ۳۳.۵ درصد، پیدا نشدن فرد مناسب ۳۰.۳درصد و مسئولیت ناپذیری جوانان ۲۰.۸ درصد بوده‌ است.

مذاکره اندونزی با ایران برای سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفتی

رایزن بازرگانی ایران در جاکارتا با بیان این که هیئت اقتصادی ٢٥ نفره اندونزی به ریاست وزیر هماهنگی امور اقتصادی این کشور وارد ایران می‌شود گفت: اندونزی علاقمند به سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفتی ایران است.

پیشنهاد دو میلیون تومانی حداقل مزد کارگران در سال ۹۶

در حالی که نمایندگان کارگران در شورای عالی کار بر ارتقای سطح معیشت کارگران و کاهش هزینه‌های زندگی خانوار تاکید دارند، نمایندگان کارفرمایان می‌گویند که دولت خود را از حل موضوع دستمزد کارگران کنار کشیده و پاسخگوی نیاز کارگران و کارفرمایان نیست.

پول‌های هدفمندی یارانه‌ها از کجا می‌آید و به کجا می‌رود؟

گرچه چهار محل درگیر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بوده و تامین کننده منابع آن به شمار می‌روند، اما تمام آنها توان پرداخت منابع را ندارند.در مجموع محل‌های چهارگانه تا حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان به حساب سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز می‌کنند.

افزایش ۱۹ هزار تومانی قیمت نیم‌سکه

در بازار امروز - یکشنبه - سکه تمام طرح جدید با افزایش ۴۰۰۰ تومانی قیمت در مقایسه با دیروز،‌ یک میلیون و ۲۰۸ هزار تومان عرضه می‌شود و دلار آمریکا نیز ۳۷۷۹ تومان قیمت دارد.

نظارت بر بازار شب عید آغاز شد

در حالی که بازار رنگ و بوی شب عید به خود گرفته است، مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۳۹۶ در سراسر کشور خبر داد.

سبزیجات ۳۰ درصد گران شد

در هفته ابتدایی اسفندماه سبزی‌های تازه رکورد گرانی را در بین سایر کالاهای خوراکی شکست و تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشت.

از مصوبه افزایش قیمت آب و برق بی‌اطلاع‌ هستم

درحالی که روز گذشته بر اساس مصوبه دولت میزان عوارض آب و برق با افزایش روبرو شد، قائم مقام وزیر نیرو از این مساله ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: تا کنون هیچ تغییری در قبوض حاصل نشده است.

اینترنت گران نمی‌شود

مجلس صبح امروز طرح افزایش تعرفه اینترنت به منظور کمک به بخش‌های مختلفی مانند بهداشت و درمان را رد کرد.

انبساط بودجه ۹۶

سقف بودجه در مجلس باز هم در روندی شاید معمول نسبت به آنچه که دولت پیشنهاد کرده بود، افزایش یافت؛ بودجه و منابع عمومی۱۳۹۶ منبسط شد.

همه آنچه عباس آخوندی را نگه داشت

توقف طرح پوپولیستی مسکن مهر، افزایش ۹۳ درصدی پروازهای ترانزیتی، بالا بردن ۶۲ درصدی جابه‌جایی مسافر حومه‌ای ریلی، زیرسازی ۵۰۰۰ کیلومتر جاده و بزرگراه و ساخت ۵۰۰۰ کیلومتر راه روستایی کارنامه‌ای است که عباس آخوندی را از دومین جلسه استیضاح خود سربلند بیرون آورد.

ثبات در بازار خودروهای داخلی

این هفته قیمت خودروهای داخلی در بازار تغییر خاصی نسبت به نرخ این محصولات در هفته گذشته نداشته است.

سناریوی سرقت داده‌ها

بدافزار هنکیتور که به صورت یک سند ورد آلوده و عمدتا با استفاده از پیوست کردن این فایل به پیام‌های پست الکترونیکی منتشر می‌شود، نسخه‌های متفاوتی دارد که از طریق ضمیمه‌های فایل مخرب انتشار می‌یابد و بدافزارهای ویژه سرقت داده‌ها را منتشر می‌کند.

بودجه اکتشاف در برنامه ششم اعلام شد

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت درمورد بودجه اکتشاف در برنامه ششم اظهار کرد: بودجه اکتشاف به غیر از بودجه بلوک های اکتشافی در برنامه ششم توسعه حدود دو میلیارد دلا است.

انتهای پیام


8860779
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکائو برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین المللی اخذ شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده امسال به طور قطع از طریق مشارکت‌های مردمی محقق خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) موفق به اخذ تاییدیه اتحادیه اروپا و ایکایو (سازمان بین المللی هوانوردی) برای مدیریت سوخت در پرواز‌های بین‌المللی شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر اقتصاد و دارایی گفت: استفاده از سپرده‌های مردم در تولید به جای مسیر‌های غیرمولد و تورم‌زا امسال در اولویت‌های وزارت اقتصاد قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: امروز ۱۰ فروردین ماه شاهد کاهش دما و وزش باد شدید در نواحی شرقی کشور هستیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» باتوجه به این که شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردمی است بر این اساس برای اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن دولت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است