استانی 14:15 - 30 بهمن 1398

استقرار ۵۵۳ شعبه اخذ رای در ایلام/ ۴۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری ظهر چهارشنبه با ارائه گزارشی از روند انتخابات در استان، اظهار کرد: تمام ساز وکارها برای برگزاری یک انتخابات باشکوه آماده است.



وی افزود: ۴ کار عمده در ستاد انتخاباتی رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۲ حوزه‌ی اصلی و ۲۵ حوزه‌ی فرعی داریم و ۵۵۳ شعبه اخذ رأی، ۳۸۰ شعبه‌ی ثابت و ۱۷۳ شعبه سیار داریم، تصریح کرد: ۴۵۰ هزار نفر واجدین شرایط داریم که ۳۱۷ هزار در شمال استان و ۱۳۳ هزار نفر در حوزه‌ی جنوب هستند.

نوذری عنوان کرد: تنوع قومی، زبانی یک فرصت است که باعث ایجاد فرصت‌های فرهنگی می‌شود اما در تحلیل سیاسی اگر نگاه ایلی داشته باشیم به جای توجه به منافع ملی و استانی منافع ایلی مد نظر قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در این انتخابات جریانات سیاسی و اجزاب به صورت پررنگ فعال نیستند و بیشتر بحث قومیت‌ها است.

معاون استاندار ایلام تصریح کرد: ما در دوره‌ی گذشته ۶۰ درصد در انتخابات شرکت کرده‌اند ولی در استان ایلام در ۱۰ دوره‌ی گذشته بالای ۷۷ درصد بوده است و تحلیل‌ها نشان می‌دهد که امسال این میزان به بالای ۷۰ درصد می‌رسد.

۲۴ مرحله انتخابات الکترونیک است

وی با اشاره به اینکه استان ایلام از بعد مشارکت بالا در انتخابات دومین استان کشور است، اضافه کرد: در بحث نظرسنجی‌ها در شمال ۶۷ درصد و در جنوب ۷۲ درصد و ما در جمع بالای ۷۰ درصد مشارکت مردم در انتخابات خواهیم داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام افزود: یکی از کارهای مهم ستاد انتخابات افزایش مشارکت سیاسی در استان است، در راستای مشارکت حداکثری جلسات با اقشار، سیاسیون، احزاب، سمن‌ها و دیگر مجموعه‌ها برگزار شده است.

وی اعلام کرد: در قانون صراحتاً در خصوص جرائم و تخلفات انتخاباتی بحث شده است در ستاد امنیت انتخابات که به صورت روزانه تشکیل می‌شود بخشی که مربوط به تخلفات می‌شود مصوبات بسیار قوی ایجاد شد و در بحث خرید و فروش، تطمیع و تکرر رأی برخوردهای مستقیمی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ۲۵ فرایند انتخابات داریم که ۲۴ مرحله الکترونیک بوده و فقط شمارش آراء غیر الکترونیک است.

نوذری اظهار کرد: در بحث اخذ رأی با ورود کد ملی مشخص می‌کند که فرد چندمین بار است که رأی داده و محل جغرافیایی آن مشخص می‌شود.

معاون استاندار بیان کرد: امنیت انتخابات را به صورت ویژه در نظر گرفته‌ایم که در شورای تأمین و هم ستاد امنیت انتخابات شاخص‌های امنیتی انتخابات را بررسی کرده‌ایم.


10401732
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است