اجتماعی 15:39 - 23 آذر 1397
معاون درمان وزارت بهداشت:
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور شاهد کاهش چشمگیر هزینه های مردم در بخش بستری بودیم اما ۹۰ درصد هزینه‌های مردم در حوزه سلامت مربوط به مراجعه سرپایی است.

۹۰ درصد هزینه های مردم در حوزه سلامت مربوط به مراجعه سرپایی است

به گزارش ایسنا قاسم جان بابایی در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: در دو سال اخیر اقدامات خوبی برای بهبود زیرساخت‌های حوزه سلامت گیلان شروع شده است و تلاش می‌شود با حمایت وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌های دولتی، استان گیلان به جایگاه واقعی خود در حوزه سلامت دست یابد.

وی با اشاره به این که محرومیت‌های حوزه سلامت گیلان، ریشه در سنوات گذشته دارد، خاطرنشان کرد: با توجه بیشتر به مراکز درمانی دولتی، بار هزینه های درمان کاهش خواهد یافت و مردم از خدماتی که در آن بخش‌ها ارایه می‌شود، منتفع می‌شوند.

جان بابایی با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه‌های مردم در حوزه سلامت مربوط به مراجعه سرپایی است، گفت: با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت در کشور، هزینه های مردم در بخش بستری کاهش چشمگیری یافته است ولی هنوز مردم برای دسترسی به خدمات سرپایی هزینه‌های زیادی را متحمل می شوند که نیاز به اقدامات اساسی در این حوزه دارد.

وی با بیان این مطلب که با راه‌اندازی کلینیک‌های ویژه بسیاری از مشکلات این حوزه رفع می‌شود، اظهارکرد: در راستای ارتقای سلامت استان گیلان باید همه دستگاه‌های دولتی با دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشارکت بیشتری داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هیچ بیمارستان دولتی در شهرستان‌ها سود آور نیست، گفت: وزارت بهداشت به دنبال کسب سود در بیمارستان‌ها نیست ولی مهم است باید این بیمارستان‌ها برای ارایه خدمات به مردم سرپا بمانند و همه دستگاه‌های اجرایی از قبیل اداره برق، گاز و آب فاضلاب باید در این زمینه همکاری کنند.

جان بابایی، وجود بقعه متبرکه سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه را نعمت بزرگی برای این شهرستان عنوان و تصریح کرد: اداره اوقاف می‌تواند در بسیاری از مسایل حوزه سلامت کمک کند.

وی توسعه فضای فیزیکی درمانی، تسریع در ساخت کلینیک ویژه و راه اندازی بیمارستان محلی در کیاشهر، افزایش تخت های ICU ، تامین یک دستگاه اکو، یک دستگاه سونوگرافی، یک دستگاه سی تی اسکن و توسعه تخت‌های دیالیز را از اولویت‌های وزارت بهداشت برای شهرستان آستانه اشرفیه برشمرد.

 استقرار اورژانس هوایی در لاهیجان

جان‌بابایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی لاهیجان با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی در شهرستان آستانه اشرفیه گفت: برای رفع نیاز مردم منطقه، بیمارستان محلی در کیاشهر راه اندازی می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های ناتمام سنوات گذشته دانشگاه گفت: تخت‌های بیمارستانی فعلی جوابگو نیاز شهرستان آستانه اشرفیه نیست. در این زمینه برای رفع نیاز مردم منطقه، بیمارستان محلی در کیاشهر راه اندازی می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت توسعه تخت‌های ویژه و کلینیک‌های تخصصی را نیاز شهرستان آستانه دانست و برای توسعه تخت‌های ویژه، تجهیز شهرستان به یک دستگاه سی تی اسکن، سونوگرافی و اکو و تامین نیروی انسانی متخصص، قول مساعد داد.

جان بابایی بر استفاده بهینه از فضای فیزیکی موجود تاکید کرد و تصریح کرد: اولویت وزارت بهداشت افزایش برخورداری مردم از خدمات سلامت است.

وی بر ضرورت توسعه تخت‌های ویژه در لاهیجان نیز تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی مرکز درمان بستر دیلمان باید تسریع شود. در این خصوص در صورت عدم واگذاری طرح مذکور به بخش خصوصی، وزارت بهداشت برای تجهیز و تسریع در ساخت آن مشارکت می‌کند.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین برای توسعه خدمات تشخیصی در لاهیجان اعلام آمادگی کرد و گفت: راه اندازی یک دستگاه سی تی اسکن، توسعه خدمات دیالیز و توسعه خدمات اورژانس،اختصاص یک دستگاه آمبولانس به پایگاه ۱۱۵ ناصرکیاده و راه اندازی اورژانس هوایی در لاهیجان از دستاوردهای سفر اخیر است. در این زمینه تامین نیروهای متخصص و توسعه فضای فیزیکی در بیمارستان پیروز جهت ادغام دو بیمارستان ۲۲ آبان و سید الشهدا باید در اولویت قرار بگیرد.

انتهای پیام


9999735
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران از اطلاع رسانی گسترده خدمات سفر به زائران و مسافران نوروزی پایتخت خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت:تهران بیشترین خروجی خودرو را داشته است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: استان تهران رتبه دوم تصادفات منجر به فوت در کشور را به خود اختصاص داده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون خدمات شهری شهرداری ورامین گفت: هر گونه عملیات ساختمانی حتی ساخت و ساز‌های دارای مجوز از شهرداری و دیگر نهاد‌ها در نوروز امسال در ورامین ممنوع است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از احداث ۲ پایانه جدید آمبولانس‌های این سازمان در سال آینده خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتا پایتخت اعلام کرد: تور‌های لحظه آخری با قیمتی پایین‌تر از قیمت واقعی از جمله شگرد‌های مجرمین سایبری در واپسین ساعات سال جاری است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون عمرانی فرمانداری تهران از تأیید نرخ جدید کرایه‌های حمل و نقل عمومی برای سال آینده از سوی هیأت تطبیق فرمانداری تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: عهد کرده‌ایم تا پای جان برای امنیت مردم پایتخت انجام وظیفه کنیم و برای تامین امنیت و آرامش آنها آمادگی کامل داریم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۹ اسفند ماه) در شرایط قابل قبول ست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، از بازگشایی جاده چالوس خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است