استانی 13:45 - 23 مرداد 1399
استاندار کرمانشاه:
ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: اجرای سامانه گرمسیری از افتخارات بزرگ نظام است که در تاریخ استان ماندگار خواهد شد.

اجرای سامانه گرمسیری از افتخارات نظام است

هوشنگ بازوند در مراسم آغاز بهره برداری از بخشی از طرح عظیم توسعه منابع آب و خاک در نواحی مرزی(سامانه گرمسیری) که به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهور انجام شد، از افتتاح سامانه گرمسیری به عنوان هدیه بزرگ دولت به مرزداران یاد کرد و افزود: این پروژه یکی از افتخارات بزرگ نظام است که در تاریخ استان ماندگار خواهد شد.

بازوند اضافه کرد: ۷۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه سرپل ذهاب و ازگله باقیمانده که اگر در قالب تفاهم‌نامه ای این اراضی نیز در برنامه سامانه گرمسیری قرار بگیرند، بخشی از عقب افتادگی های منطقه مرتفع خواهد شد.

وی در ادامه به زلزله ۷.۳ ریشتری استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۶ اشاره کرد و افزود: در جریان زلزله ۹۳۰ روستا و تعداد زیادی از شهرها تخریب شد، اما امروز و ۱۰۰۷ روز پس از زلزله ۱۱۰ هزار خانه و ۱۳ هزار واحد تجاری و در مجموع ۱۲۳ هزار واحد مسکونی و تجاری در مناطق زلزله زده استان به بهره برداری رسیده و این یعنی یک بازسازی جدی در استان پس از زلزله اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در مدت هزار روز پس از زلزله، هزار کلاس درس یعنی معادل روزی یک کلاس درس  با مشارکت ۱۲۵ میلیارد تومانی خیرین و ۱۴۵ میلیارد تومانی دولت در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ساخته شد که خبر خوشایندی است.

استاندار کرمانشاه سپس گریزی هم به جولان کرونا در استان زد و گفت: پس از شیوع کرونا نقشه راه مقابله با کرونا را در استان تهیه کردیم و در شرایطی که هزار تخت بیمارستانی را برای مواجهه با کرونا در استان آماده کرده بودیم، در اوج شیوع بیماری ۴۶۰ نفر بستری شدند و امروز تعداد بستری های کرونایی استان به ۱۸۰ نفر رسیده است.

بازوند افزود: در مجموع هشت درصد تخت های بیمارستانی استان کرمانشاه تحت تاثیر کرونا قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه از پس از شیوع کرونا مرز پرویزخان در استان تعطیل نشد، گفت: از نظر صادرات نیز رشد ۵۵ درصدی از نظر وزن و رشد ۳۴ درصدی از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه  سال گذشته در این مرز داشته ایم.

وی در ادامه چند درخواست از جمله توجه ویژه به خط آهن کرمانشاه به خسروی و تعیین تکلیف فاضلاب کلانشهر کرمانشاه را  مطرح کرد.

در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،  دکتر روحانی از استاندار کرمانشاه به واسطه تلاش هایش در مهار موج دوم کرونا در استان تقدیر کرد.

انتهای پیام


10665566
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است