اقتصادی 14:10 - 03 خرداد 1394
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری:
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، ادعای اخیر دولت آمریکا مبنی بر جلوگیری از فعالیت ناوگان هوایی جدید که وارد کشور شده است را نقض صریح مقررات بین المللی دانست.

موضع آمریکا به هواپیماهای جدید ایران نقض مقررات بین المللی است

به گزارش ایسنا، محمد خداکرمی در واکنش به اظهارات اخیر دولت آمریکا گفت: اصولا طبق مفاد حقوق بین الملل که حدود صلاحیت دولت ها را مشخص می کند اعمال صلاحیت بر افراد و شرکت های تجاری از سوی یک دولت منوط به احراز عنصر ارتباط میان آن شخص و دولت مدعی است که در این خصوص ادعای کشور آمریکا مبنای واقعی در اصول مسلم حقوقی ندارد.

وی با بیان اینکه ادعای اخیر دولت آمریکا در کنار سایر اقدامات صورت گرفته از سوی این کشور همچون تحریم علیه شرکت های ایرانی مغایر حقوق بین الملل قلمداد می شود، افزود: باستناد ماده 4 کنوانسیون شیکاگو که دولت آمریکا نیز متعهد به آن است کشورهای متعاهد موافقت کرده اند تا از هواپیمایی کشوری برای انجام مقاصد مغایر با این کنوانسیون استفاده نکنند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه تصریح کرد: در ماده 33 این کنوانسیون نیز کشورهای عضو تعهد کرده اند که ناوگان هوایی که در یک کشور عضو به ثبت رسیده به رسمیت شناخته و باستناد ماده 44 از تبعیض بین کشورهای متعاهد خودداری کرده و به طور کلی شئون مربوط به هوانوردی کشور را توسعه دهند.

خداکرمی خاطرنشان کرد: اقدام کشورمان در ورود و ثبت این ناوگان در راستای اصل مسلم تساوی کشورها در اعمال حاکمیت و استقلال کشورها بوده و برای استفاده از این حق قانونی خود، هیچوقت منتظر اجازه سایر دولت ها نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، ایالات متحده آمریکا چند روز قبل در قالب بیانیه‌ای که از سوی وزارت خزانه داری این کشور صادر شده اعلام کرده بود ورود هواپیماهای جدید به ناوگان ایران نقض تحریم‌ها بوده و از این رو تمام 9 فروند هواپیمای جدید شرکت ماهان قابل مصادره خواهد بود.

آمریکا دو ایرلاین‌ عراقی و اماراتی را نیز به دلیل آنچه نقض تحریم‌ها علیه ایران خوانده ، وارد فهرست تحریم‌های یک طرفه خود کرده است.

انتهای پیام


6433757
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنف جایگاه‌داران بنزین گفت: ابزار فعلی ما که تخصیص لیتری و کارت سوخت است جوابگوی شرایط فعلی نیست و باید به سمت تخصیص سوخت به کد ملی برویم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی جدید در نواحی جنوبی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت مدیره صرافی ملی ایران گفت: نرخ ارز ارائه شده به تجار و بازرگانان به ۴۱ هزار و ۵۵ تومان رسید و عرضه ارز نیمایی به تجار همچنان ادامه دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل مرکز مبادله طلا وارز گفت: از ابتدای بازگشایی بازار تا ۲۷ فروردین ماه ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان ارز توسط مرکز مبادله تامین شده است‌.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مبلغ بلیت هواپیما پروازهای باطل شده باید ظرف ۷۲ ساعت به مسافران بازگردانده شود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» دبیر انجمن صنایع روغن نباتی گفت: روند واردات و ذخایر روغن نباتی در شرایط نرمالی قرار دارد به طوریکه کمبودی در تولید و توزیع نداریم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس صنعت طیور گفت: بنابر آمار ظرفیت تولید بیش از ۳ میلیون تن مرغ در کشور وجود دارد که در صورت حمایت بیش‌تر هم می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتاق تهران گفت: مجموع تجارت ایران با ۱۵ کشور همسایه در سال گذشته به حدود ۶۰.۸ میلیارد دلار بالغ شده که رشدی معادل ۱.۴ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته است
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار ۹۸۴۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۳۸۱۶ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت از ورود ۷ هزار خودروی برقی به کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است