استانی 15:12 - 23 آبان 1397

تحقیق و پژوهش در سطح جامعه تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین دشتی ظهر چهارشنبه در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی علامه حلی(ره) بوشهر گفت: اهل علم می دانند که ریشه همه مباحث در باب پژوهش رابطه آن با حقیقت علم نهفته است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان بوشهر افزود: آن چیزی که علما به آن رسیدن حقیقت علم یک حقیقتی نورانی است، حقیقت علم یک نقشه ای در جان نفسانی ما است. بزرگان به این نتیجه رسیدن که علم با تحصیل ما نتیجه مستقیم ندارد و نهایت این است که ما فکر می کنیم و می اندیشیم.

وی با بیان اینکه معلومات انسانی محدود است اظهار داشت: این معلومات به واسطه حواس پنج گانه بدست آمده است ولی این همه علوم و دانش ها در ذهن ما می گنجید؟ زمانی علم در یک کتاب می گنجید ولی امروز ده ها کتاب درباره همان علم نوشته و منتشر می شود، آیا این همه علم در ذهن ما وجود داشته است؟ خیر بلکه این علم الهام گرفته از جای دیگری است.

حجت الاسام دشتی با بیان اینکه فکر و اندیشه زمینه ساز الهامات است گفت: هر علمی در برابر جهل نور است و خداوند است که به واسطه زحمات ما این علم را ارائه می‌دهد و به علم نورانیت می بخشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر ریشه بحث پژوهش را تفکر و اندیشه دانست و گفت: استعدادهای درونی ما که خدادادی است بدون کاربرد فعال نمی شود در حقیقیت ما یک زمین مستعدی در درون وجود خود داریم که این استعدادها در درونش نهفته است. اندیشیدن هم یک استعداد وآمادگی است. انسانیکه زحمت می‌کشد و می‌اندیشد مانند زمینی است که آب از چاه آن بیرون می‌آورند.

وی بیان داشت: برخی‌ها با مطالعه کتاب میانه خوبی ندارد، کسی که در فکر کردن خود را به زحمت انداخته است آمادگی تفکر و اندیشه دارد و باید بنشیند و فکر کند؛ انسان از درون وقتی که جوشش گرفت آن وقت تفکر زلال از درونش جوشش پیدا می کند و انگیزه فکر کردن در درون آن قوی است همچون حافظه انسان هم به همین صورت است. انسان استعداد حفظ را در درون خود دارد اما اگر بکارگیری نکند حافظه او کور خواهد شد.


9973346
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است