بین‌الملل 13:42 - 30 مهر 1393
رئیس پلیس انگلیس با اعلام اینکه هر هفته پنج انگلیسی به داعش می‌پیوندد، بازگشت تروریست‌ها به خیابان‌های انگلیس، را خطری برای مجامع عمومی کشور دانست.

رئیس پلیس انگلیس: هر هفته پنج انگلیسی به داعش می‌پیوندد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، به گفته برنارد هوگان هوئه، رئیس پلیس انگلیس دست کم هر هفته پنج انگلیسی برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه سفر می‌کنند. هشدار هوگان هوئه در پی کشته شدن یک انگلیسی در سوریه مطرح شد.

مانونور روشید 24 ساله یکی از پنج نفری بود که در ماه اکتبر سال گذشته، در کنار چهار تن دیگر به مناطق جنگی سفر کرد.

تخمین زده می‌شد حدود 500 انگلیسی تاکنون به داعش پیوسته‌اند به گروهی که جهان را با بی‌رحمی خود از جمله سربریدن دو گروگان انگلیسی شوکه کرد.

این مقام ارشد پلیس ادعا می‌کند این رقم در حال افزایش است.

او طی سخنرانی در این باره اظهار کرد: پیشرفت داعش در عراق و سوریه که به سرعت در حال انجام و اکنون در حال گسترش تا ترکیه است تنها تهدید و خطری علیه کشوری در دور دست‌ها نیست.

هوگان هوئه افزود: ما می‌دانیم حدود 500 انگلیسی به داعش پیوسته‌اند بسیاری از آن‌ها بازگشته و یا تمایل دارند طی ماه‌های آتی و حتی سال‌های بعد بازگردند.

او با ارائه آمار در خصوص میزان پیوستن انگلیسی‌ها به داعش عنوان کرد: در کشور ما هنوز هر هفته پنج نفر به این گروه وحشی می‌پیوندند. این رقم زیاد نیست اما وقتی بررسی می‌کنید که در سال 50 هفته وجود دارد، متوجه می‌شوید این رقم بیش از 50 درصد رقم فعلی است. در حالی که این ارقام حداقلی است و تنها کسانی مورد شمارش قرار گرفته‌اند که کشور را ترک کرده‌اند.

رئیس پلیس انگلیس با اشاره به وضعیت عضوگیری داعش گفت: ممکن است تعداد بیشتری از طریق مرزهای سایر کشورها به عراق و سوریه رفته باشند.

وی با تاکید بر هشدار خود افزود: اکنون بازگشت این شبه نظامان به انگلیس خطری برای مجامع عمومی ماست.

او اعلام کرد، ماه گذشته دولت قانونی تصویب کرد که طبق آن مقامات این توانایی و اختیار را دارند که پاسپورت افراد مظنون را ضبط کنند.

هوئه درباره سیاست‌های دولت علیه گروه‌های تروریستی گفت: مقابله با تروریسم در انگلیس تغییر کرده و در حال حاضر سریع‌تر و شدیدتر شده است.

در همین حال طبق آمارهای منتشر شده، پلیس انگلیس تاکنون 128 تن را در ارتباط با فعالیت‌های تروریستی طی سال جاری میلادی بازداشت کرده به رقمی که در مقایسه با سه سال گذشته 70 درصد افزایش داشته است.

پیشتر، بوریس جانسون، شهردار لندن افشا کرد، هزاران تن از مظنونان تروریست هر روز توسط آژانس‌های امنیتی انگلیس نظارت می‌شوند.

به نظر می‌رسد با تمرکز دولت این کشور به برنامه‌های ضد تروریستی نشانه‌هایی از کاهش عضوگیری این گروه‌ها به چشم می‌خورد.

در همین حال حنیف قدیر، یکی از شبه نظامیان سابق گروه‌های افراطی که اکنون با خروج از آن به هدایت جوانان جهت عضو نشدن در گروه‌های تروریستی مشغول است، برای جوانان در شرق لندن کارگاه آموزشی برگزار می‌کند.

قدیر در این کارگاه آموزشی به جوانان متدهایی را که توسط گروه داعش استفاده می‌شوند در حالی که مغایر با موازین اسلامی است آموزش می‌دهد.

او درباره آموزه‌های گروه‌های تروریستی گفت: آن‌ها به تو یاد می‌دهند که در مبازه از بمب استفاده کنید، اگر نتوانستید از گلوله واگر باز هم نتوانستید از سنگ استفاده کنید. به اعتقاد آن‌ها هر کاری که می‌توانید باید انجام دهید. در نهایت اگر کاری از دستتان بر نمی‌آید به صورت طرف مقابل تف کنید و اگر نتوانستید هیچ کدام را انجام دهید شما مسلمان نیستید.

به اعتقاد حنیف قدیر تنها راه مبارزه با آن‌ها جنگ به روش خودشان است. او درباره راه‌های مقابله‌ای با داعش اظهار کرد: برای مقابله با آن‌ها باید حتی رسانه‌های اجتماعی و اینترنت خود را تقویت کنیم.

انتهای پیام


5013863
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز محاکمه رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دادستان نیویورک دونالد ترامپ را به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ این کشور متهم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی برخورد دو بالگرد نظامی با یکدیگر در مالزی مرگ هر ۱۰ سرنشین در محل حادثه قبل از اعزام به بیمارستان، تایید شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تایید کرد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهدافی که تعیین کرده بود نرسیده است و این معنایی جز شکست ندارد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» انگلیس با دنباله روی از آمریکا، برنامه‌هایی را برای ارائه بزرگترین بسته کمک نظامی لندن به کی‌یف اعلام کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر اجرایی اتاق فکر هنگ کنگ معتقد است آمریکا به عنوان بزرگترین تامین کننده سلاح در جهان نمی‌تواند حامی صلح و آرامش باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران غیرقانونی که به این کشور وارد شدند را به روندا امضا کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران غیرقانونی که به این کشور وارد شدند را به روندا امضا کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سید «هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان گفت آینده [منطقه]پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ تنبیهی ایران دگرگون خواهد شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره شمالی با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه مصری در تشریح پیام‌های پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، نوشت پاسخ ایران زلزله‌ای را در داخل رژیم اشعالگر به وجود آورد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است